خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در جمع مربیان ارشد ورزش استان:

آذربایجان شرقی معدن استعدادهای ورزشی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۹۹

مشکلات مربیان ورزش استان برای استعدادیابی را درک می کنیم ولی این مسایل تفاوت زیادی با عدم وجود مشکلات دارند و ظرفیتهای موجود، توان پاسخگویی استعدادیابی در استان را داراست.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی این استان را معدن استعدادهای ورزشی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد شروین اسبقیان که در جمع اولین نشست مربیان ارشد رشته‌های اولویت دار طرح استعدادیابی آذربایجانشرقی سخن می‌گفت، اظهار داشت: شعار قهرمان متولد شده و ما باید ستارگان و استعداد‌ها را پرورش دهیم، همواره در ورزش استان جاری بوده و موضوع استعدادیابی مهم‌ترین مقوله ورزش استان برای موفقیت و کسب مدال در المپیک برزیل و بازی‌های آسیایی جاکارتا است.

وی ادامه داد: آذربایجانشرقی سرزمین حاصل خیز برای ورزش قهرمانی است و قهرمانان بزرگی برای ورزش کشور معرفی شده و با مراجعه به تاریخ ورزشکاران استان می‌توان به حقیقت آن پی برد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مشکلات مربیان ورزش استان برای استعدادیابی را درک می‌کنیم ولی این مسایل تفاوت زیادی با عدم وجود مشکلات دارند و ظرفیت‌های موجود توان پاسخگویی استعدادیابی در استان را داراست.

وی وجود اماکن ورزشی برای رشته‌های اولویت را مهم‌ترین مزیت دانست و افزود: در چند سال اخیر، ساخت سالن‌های اختصاصی برای رشته‌های ورزشی این توان را به هیات‌های ورزشی داده است.

اسبقیان به اهمیت توسعه اخلاق دینی و اسلامی از سوی مربیان در محیط‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: راز انسان‌های موفق در سخت کوشی، صداقت و حسن خلق و اعتقادات و آمیزه‌های دینی بوده و این فاکتور‌ها بایستی در پرورش کودکان و نوجوانان در محیط‌های ورزشی از سوی مربیان لحاظ و اجرایی شده و آویزه کوش و ذهن ورزشکاران شود.

وی مربیان را همکاران اداره کل ورزش و جوانان دانست و گفت: بخش مهمی از سکان هدایت ورزش قهرمانی استان را مربیان بر عهده دارند و مربیان باید از فرصت و زمان بسیار اندک برای استعدادیابی در استان ‌‌نهایت استفاده را ببرند و با بکارگیری علم و تکنولوژی به روز ورزش در دنیا با امکانات بومی و با کنار گذاشتن ورزش سنتی در استان که هیچ سودی برای ورزش آذربایجان شرقی نخواهد داشت به سمت کسب مدال در آسیا و جهان و حتی المپیک برویم.

اسبقیان ادامه داد: نخبه یابی و استعدادیابی در آذربایجان شرقی بر پایه آموزش و علم خواهد بود و هدف استعدادیابی جانشین پروری برای ورزش قهرمانی است.

وی افزود: ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی بی‌معنی است و بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمرگه‌ای می‌شود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی استعدادیابی، پشتوانه سازی و پایه سازی است.

اسبقیان با تاکید بر اینکه کار در عرصه ورزش نیاز به تفکر بسیجی دارد افزود: ورزش آذربایجانشرقی برای کسب ۲ مدال در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل گام بر می‌دارد و یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان، حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ می‌باشد و برای کسب مدال طلا برنامه ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر خارج شدن از نگاه سنتی به ورزش، تصریح کرد: ورزش آذربایجان شرقی در ۵ سال گذشته با برنامه ریزی راهبردی و اصل هدف گذاری بر ارتقاء جایگاه ورزش استان و کسب مدال در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی تمرکز کرده و توانست علاوه بر ارتقاء جایگاه بیست و هفتمی در کشور به رتبه نخست کشوری در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی اینچئون کره جنوبی موفق شد با کسب ۵ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۴ مدال برنز شد.

اسبقیان افزود: مطمئن هستم با تمرکز بر استعدادیابی، توجه به قهرمانانی همچون پرویز هادی، فرزاد عبدالهی، فرزاد باهر ارسباران، امیر حقوقی و یونس سرمستی برای استان در المپیک کسب مدال کنند و پس از یوسف کرمی برای استان در المپیک افتخار آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی و شناسایی قهرمانان جدید به ورزش کشور و جهان را اولویت اداره و هیات‌های ورزشی دانست و افزود: تولید قهرمان هدف ماست ولی به دنبال قهرمان با احلاق اسلامی، انقلابی و با روحیه بسیجی هستیم و برنامه‌های فرهنگی جزء فعالیتهای مهم هیات‌های ورزشی بوده و ورزش استان در راس برنامه‌های فرهنگی استان جای دارد و این برنامه‌ها با پرنگ‌تر و با شکوه‌تر برگزار شود.

اسبقیان با تاکید بر اهمیت بالای ورزش بانوان تصریح کرد: توجه به ورزش بانوان، نیاز ورزش استان بوده و عدم توجه آسیب‌های جدی به ورزش استان وارد کرده و با استقلال دهی بخش بانوان در کنار استعدادیابی، ورزش بانوان استان توانایی حضور و حتی کسب مدال در المپیک را دارد که آن را در سالهای گذشته ثابت کرده است.

وی در ادامه برنامه‌های شاخص ۴سال آینده حوزه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش وجوانان استان آذربایجان شرقی را برشمرد و تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی اداره کل، اساتید دانشگاه‌ها، مربیان و مدیران اجرائی استان با هدف سیاستگذاری عملیاتی در برنامه‌ها در راستای برنامه پنجم توسعه ورزش استان برابر با دستورالعمل هیای صادره ازسوی وزارت ورزش و جوانان، حضور پرتعداد و مدال آوری در المپیک ۲۰۱۶ برزیل، استمرار توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با رویکرد علمی، فرهنگی و دینی، توسعه اخلاق در ورزش، استعدادیابی، اجرای طرح توسعه ورزش برای همه، برگزاری همایش‌های پیاده روی و دوچرخه سواری بزرگ، جشنوارهای فرهنگی ورزشی بانوان، جشنوارهای روستایی و عشایری، اجرا و بازرسی طرحهای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، استعدادیابی در رشته‌های المپیکی، پایه وپر مدال به‌عنوان دومین استان منتخب در امر استعدادیابی ورزشی در کشور، تشکیل ستاد المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل، افزایش تعداد مدال‌های کسب شده در میادین بین المللی و ملی با افزایش سالانه ۱۰درصد، میزبانی بیش از ۱۵۰ رویداد ورزشی کشوری و برگزاری آن‌ها در حد استانداردهای لازم و رصد برنامه‌های توسعه قهرمانی استان دربرنامه پنجم توسعه ورزش استان و هدایت و نظارت بر برنامه‌ها خواهد بود.

اولین نشست مربیان ارشد رشته‌های اولویت دار طرح استعدادیابی آذربایجان شرقی با حضور مربیان ارشد ۱۰ رشته ورزشی اولویت دار هیات‌های ورزشی شنا، دوومیدانی، کشتی، ژیمناستیک، تکواندو، دوچرخه سواری، والیبال، تیراندازی با کمان، قایقرانی و کبدی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز