خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی در اجرای طرح استعدادیابی جلوتر از برنامه های کشوری حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۲۶

رشته‌های شنا، دوومیدانی، کشتی(اختصاصی آقایان)، ژیمناستیک، تکواندو، دوچرخه سواری، والیبال، تیراندازی با کمان، قایقرانی و کبدی در اولویت این طرح هستند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در اجرای طرح استعدادیابی جلوتر از برنامه های کشوری حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر فرج الهی در اولین نشست مربیان ارشد رشته های اولویت دار طرح استعدادیابی استان افزود: آذربایجان شرقی به عنوان ۱۰ پایلوت استعدادیابی در کشور معرفی شد و شناسایی ورزشکاران مستعد در رده های سنی ۹ تا ۱۲ از سوی ستاد شناسایی و حمایت خواهند شد.

وی ادامه داد: به عنوان استان‌های پیشرو در اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در کشور فعالیت می کنیم و چندین مرحله اجرای این طرح را اجرایی کرده ایم.

فرج الهی افزود: در گام نخست اجرای طرح استعدادیابی جلسات هماهنگی بین کارشناسان بر اساس بخشنامه ارسالی وزارات ورزش و جوانان برای معرفی رشته های اولویت دار و بر اساس طرح آمایش سرزمینی برگزار و ۱۰ رشته ورزشی برای آقایان و ۹ رشته برای بانوان مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم پایگاه قهرمانی برای اجرای این طرح از محل قبلی خود به فضای بزرگ ۱۴۰۰ متری انتقال یافته و به دستگاههای جدید تست های متعدد استعدادیابی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان مجهز شده است.

فرج الهی افزود: در گام بعدی سلسله نشست های این گروه، کارشناسان مشخص و جلسات با هیئت های ورزشی اولویت دار برای معرفی مربیان استعدادیابی برگزار شده و این مربیان مقرر شده اند در رقابتهای درون مدرسه ای سازمان آموزش و پرورش استان حضور یابند.

وی در خصوص رشته های ورزشی اولویت دار گفت: رشته های شنا، دوومیدانی، کشتی(اختصاصی آقایان)، ژیمناستیک، تکواندو، دوچرخه سواری، والیبال، تیراندازی با کمان، قایقرانی و کبدی در اولویت این طرح هستند.

فرج الهی تصریح کرد: آذربایجان شرقی یکی از پیشتازان و رتبه دومی کشور را به خود اختصاص داده است و اجرای این طرح راهبردی ورزش کشور در آذربایجانشرقی با نیروهای متخصص و ظرفیت های موجود بایستی توسعه یابد و توسعه پایگاه‌های قهرمانی نیز در شهرستانها نیز در برنامه های اداره کل قرار دارد

وی افزود: استان آذربایجان شرقی مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست و دستگاه‌ها و امکانات در کنار امکانات سالن آماده بوده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

فرج الهی در خصوص اجرای برنامه‌های مهم در استان در راستای استعدادیابی و قهرمان پروری گفت: استعدادیابی میدانی بهترین راه حل برای شناسایی استعدادها در بین نوجوانان و جوانان و حتی خردسالان است که در استان اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: استعدادیابی میدانی و قرار گرفتن ورزشکاران در کوران رقابت‌های ورزشی عامل مهمی دیگری در حضور بیشتری ورزشکار و مدال آوری قهرمانان استان در المپیک ها، بازیهای آسیایی و رقابت‌های جهانی و اسیایی را به همراه خواهد داشت.

فرج الهی در خصوص اقدامات آتی این ستاد گفت: مربیان خبره در دو بخش بانوان و آقایان معرفی و این مربیان به اطلاعات به روز استعدادیابی اشنا و در جلسات تخصصی شرکت خواهند کرد و از مسابقات درون مدرسه ای آموزش و پرورش بر اساس تفاهم نامه دو ارگان، نفرات شناسایی و پس از تست پزشکی، آمادگی جسمانی و پیکر سنجی غربال شده و نفرات مستعد به هیاتها و فدراسیون ها برای قهرمان پروری معرفی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز