خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفتگو با ایلنا:

۷۰ موقوفه جدید در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۹۸

اکنون با همت همکاران این اداره، اوقاف استان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت ۷۰ وقف جدید در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام شهاب الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند روبه گسترش فرهنگ وقف در بین مردم اظهار داشت: سنت حسنه وقف که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آن را بین ما به یادگار گذاشته‌اند، انسان محکوم به فنا در این جهان را ماندگار می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در طول سال‌های اخیر در راستای ترویج این سنت حسنه گام‌های بزرگی برداشته است، گفت: راه اندازی سامانه جامع موقوفات یکی از گام‌های اساسی در این راستا بود که شناسنامه دار شدن همه موقوفات را در پی داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه طی ۴۰ ماه گذشته سنتی‌ترین دستگاه استان تبدیل به مکانیزه‌ترین دستگاه شد، ادامه داد: اکنون با همت همکاران این اداره اوقاف استان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه چهار معاونت تخصصی در اداره کل اوقاف برای رسیدگی و بررسی مشکلات امامزادگان تشکیل شد، گفت: در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در سطح کشور، اقدامات عمرانی در امامزادگان آغاز شده است.

وی، یادآور شد: هم اکنون ۴۵۰مدرسه و چهار بیمارستان موقوفه در تبریز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی از میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم در اسفندماه سال جاری توسط شهر تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در تبریز برگزار خواهد شد.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به فرهنگ قرآنی در جامعه خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه رواج یابد و یک صدم هزینه‌هایی که برای برنامه‌های دیگر صرف می‌شود، در راه ترویج فرهنگ قرآنی مصرف شود به نقطهٔ آرمانی در رشد و ارتقای فرهنگی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: کسی که در جایگاه وقف قرار می‌گیرد، خودخواهی را کنار گذاشته، از این دنیا منقطع شده و اموال خود را در راه خدا وقف می‌کند. وقف، میراثجاودانه و ثمرهٔ عمر انسان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز