خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز:

به زودی شاهد دگرگونی در فضاسازی شهری تبریز خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۰۳

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز بر دگرگونی در فضاسازی شهری تبریز تأکید کرد.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز بر دگرگونی در فضاسازی شهری تبریز تأکید کرد.

میراعتماد عمادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در عین حال مشارکت شهروندی را لازمه تحقق این امر دانست.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از حرکت روحی و رفتاری انسان، متاثر از محیطی است که در معرض دید او قرار دارد اظهار داشت: شهر، در مفهوم اصیل و جامعه‌شناسانه خود، تنها با انعکاس آثار مفاخر، مشاهیر و الگوهای خود می‌تواند هویت و تمدن خود را نشان دهد.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز افزود: بخشی از این آثار، مربوط به ساختار شهر و اصول معماری و شهرسازی بوده و در طول‌ سال‌های متمادی، در شهر ثابت است اما بخش دیگر شاخص‌های هویتی شهر، مربوط به مباحثفضاسازی شهری‌ است. موضوعی که ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص خود را داشته و برعکس بخش اول نیازمند تغییرات مستمر و متناسب با مناسبت‌های تقویمی است.

عمادی تصریح کرد: اما متکی بودن این موضوع به تقویم، به این معنی نیست که بتوان از یک طرح مشخص مثلا در ارتباط با عاشورای حسینی چند سال پیاپی استفاده کرد.

وی با اشاره به منسوخ‌شدن رویه‌های سنتی روابط‌عمومی، ضرورت رویکردهای متنوع تبلیغات شهری و حضور تاثیرگذار هنرمندان جوان را یادآور شدو گفت: که اجرای این بخش، بایستی همواره زیبا، ابتکارآمیز و هنرمندانه باشد در غیر این صورت، اجرای یکنواخت فضاسازی‌های شهری، کم‌تاثیر یا حتی بی‌تاثیر خواهد بود. به عنوان مثال، یک بیت شعر، هر قدر نیز زیبا باشد، در صورت طراحی و اجرای نامناسب، تاثیرگزاری خود را –دست کم در میان مخاطب عام - از دست می‌دهد. به عبارت دیگر، این، کیفیت اجرای یک اثر نوشتاری است که می‌تواند حس زیبادوستی و تاثیرپذیری عموم شهروندان را برانگیخته کند.

عمادی با اشاره به مجموعه اقدامات روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز در دو ماه اخیر، در این زمینه گفت: روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز در خصوص بحثفضاسازی شهری با در نظر داشتن جایگاه رفیع دو ماه محرم و صفر و در راستای بهره‌گیری از بستر معنوی، تربیتی و عاطفی این دو ماه، برای طرح و تبیین مفاهیم حقوق شهروندی مورد توجه قرار داد و به این منظور، سعی شد تا چکیده‌ای از احادیث، اشعار و متون مذهبی، با در نظر داشتن اولویت می‌ادین، چهارراه‌ها و خیابان‌ها و همچنین امکانات این اداره‌کل، طراحی و اجرا شود.

وی افزود: بدیهی است این رویکرد، در دو ماه آتی، با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ماه‌های مبارک قمری و نهایتاً سال نو، متناسب با مناسبت‌های خجسته پیش‌رو، همچنان ادامه خواهد داشت، به این ترتیب، به زودی شاهد دگرگونی در فضاسازی شهر خواهیم بود البته در این می‌ان، آنچه مهم است، مشارکت شهروندان در تحول بصری شهر است.

عمادی با تأکید بر اینکه ابعاد این دگرگونی، چنان وسیع و متنوع است که نمی‌توان حد و مرزی برای آن قایل بود یادآور شد: فضای بالکون‌ها، نگهداری از نمای ساختمان‌ها، نورپردازی‌ها و سردر مغازه‌ها گرفته تا ظاهر خودروهایی که در سطح شهر حرکت می‌کنند؛ جزو جداناپذیری از شهر هستند در عین حال که، هیچ‌یک، به طور مطلق، در اختیار مدیران شهری نیستند.

وی افزود: بدین لحاظ، اینجاست که نقش شهروندان، به عنوان یک اصل مهم و اساسی در پیشبرد اهداف بصری شهر، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: شهر تبریز، با داشتن جایگاه خاص خود، همواره در معرض رصد و ارزیابی شهروندان و میهمانان است. مهمان عزیزی که وارد این شهر می‌شود، مناظر نازیبا و نابسامان شهر را –خواه، عامل آن از طرف شهروندان باشد و خواه از طرف دستگاه‌های اجرایی و خدماتی - به پای «شهر تبریز» می‌گذارد و قضاوتی که می‌کند نهایتا در مورد کلیت شهر است. بنابراین، در کنار ضرورت مدیریت هماهنگ شهری و لزوم وحدت‌رویه تمام مجموعه‌های اداری در پیش‌برد اهداف شهر، مشارکت شهروندی اصل تعیین‌کننده‌ای است که ضامن توسعه و زیبایی شهر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز