خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را رفع کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۳۷

همایش یاوران وقف امروز در مسجد ملا محمود مراغه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی وقف را رافع بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت اسلام سید شهاب الدین حسینی، روز سه شنبه در همایش یاوران وقف در مسجد ملا محمود مراغه با تأکید بر اینکه وقف پشتیبان اقتصادی اسلام است اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) از وقف برای استمرار دین و قوام زندگی اسلامی استفاده می‌کردند

وی با اشاره به اینکه فطرت انسان نیز به طور ذاتی ابدی خواه بوده و وقف جوابگوی این فطرت انسانی است خاطرنشان کرد: وقف اموال در راه خدا ادامه راه پیامبر(ص) بوده که واقفان با این اقدام خود سنت نبوی، علوی و فاطمی را به جا می‌آورند.

وی تأکید کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که قبل از اسلام در تمامی ادیان الهی و غیر الهی نیز وجود داشته اما با ورود اسلام یک ویرایش جدید از آن ارائه و تایید شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون در کل کشور ۷۰۰ نوع نیت وقف ثبت شده و واقفان این استان نیز تمامی این نیت‌ها را به جا آورده و امروز تمامی متولیان وقف باید جدیتی بیشتر برای احیای موقوفه‌ها انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی شهرستان مراغه را دومین شهر وقفی استان خواند و گفت: اوقاف و امور خیریه مراغه هم اکنون توجهی جدی به احیای موقوفه و نیت‌های آن‌ها داشته و در مسیری ثابت گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه مسجد از جایگاه خاص سیاسی، مذهبی و اجتماعی در دین اسلام برخوردار است اظهار داشت: استفاده از این پتانسیل برای ترویج اسلام ناب محمدی از سوی روحانیان، هیات امنا و تمامی مسوولان ضروری است.
شهرستان مراغه دارای ۶۱۸ موقوفه شامل ۵۴۶ متصرفی، ۷۲ غیرمتصرفی و یک هزار و ۶۸۸ رقبه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز