خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حوزه فرهنگ و هنر باید با برنامه حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۳۱

اصحاب فرهنگ و هنر انتظار دارند که جایگاه اصلی این شهر در حوزه‌ هنر، ‌فرهنگ و ادب شناسانده شود و این امر نیز تنها با برنامه‌ریزی و برنامه محور بودن محقق خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: برنامه‌محوری اصل اساسی فعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اکبر صفی‌پور روزچهارشنبه در آیین معارفه معاونت‌های فرهنگی و هنری این اداره کل، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر هم متولیان و هم اصحاب فرهنگ و هنر باید برای پیشبرد امور بر اساس طرح تفصیلی اتفاق نظر داشته باشند و این بدان مفهوم است که با برنامه و برنامه محور حرکت کنند.

وی با اشاره به پیشینه غنی و نیازهای گسترده استان آذربایجان شرقی در حوزه‌ فرهنگ و هنر گفت: اصحاب فرهنگ و هنر انتظار دارند که جایگاه اصلی این شهر در حوزه‌ هنر، ‌فرهنگ و ادب شناسانده شود و این امر نیز تنها با برنامه ریزی و برنامه محور بودن محقق خواهد شد.

صفی‌پور گفت: برنامه محوری در تعریف به این صورت است که تصمیم شخصی جای خود را به تصمیم جمعی و عقلانیت واگذار کرده و براساس جایگاه شرح وظایف و ماموریتهای اداره کل برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه و عملیاتی می‌شود. ضمن اینکه با در نظرداشتن وضعیت اعتبارات امکان اولویت‌بندی و اجرای طرح‌ها وجود داشته و تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعهٔ مدیریتی استان بر برنامه محور بودن فعالیت‌ها تاکید ویژه دارند گفت: مدیریت جدید با تکیه بر برنامه محوری جلو رفته است و تمام اقداماتش بر طبق برنامه و زمان بندی پیش می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه یکی از مباحثمهمی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برنامه‌های خود اعلام کرده، توجه به اقتصاد در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است افزود: براین اساس فعالان و متولیان این حوزه نیز باید از فرصت ایجاد شده بیشترین بهره‌وری را داشته و زمینه را برای ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی فرهنگ و هنر گفت: با فراهم آمدن بستری مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر و درآمدزایی در این حوزه برخی مشکلات برطرف خواهد شد.

در این آیین علی محرمی به عنوان معاون هنری و الیاس گندمی به عنوان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز