خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی بناب:

۴ هزار و ۲۰۰ چاه غیر مجاز و بدون پروانه بهره برداری در بناب فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۹۸

کشاورزان بنابی کمک بلاعوض برای اصلاح روش های آبیاری دریافت می کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از کمک های بلاعوض این مدیریت برای اصلاح روش های آبیاری در شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً جهادکشاورزی طرحی را مورد اجرا گذاشته است تا از کشاورزانی که سیستم آبیاری باغات خود را به سیستم تحت فشار(قطره‌ای) تغییر می دهند حمایت کند و شش میلیون و پانصدهزارتومان کمک بلاعوض برای هر هکتار می پردازد.

وی در خصوص طرح بهکاشت افزود: این طرح در چهار روستای بناب که در حوضه آبریز زرینه رود قرار دارند اجرا می شود که استقبال از این طرح بسیار خوب بوده است.

صادقی افزود: من به دولت پیشنهاد می کنم با توجه به استقبال کشاورزان از این طرح، بهکاشت را در حوضه آبریز سد علویان هم به اجرا بگذارد، در این صورت سالانه بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب می تواند از طریق این سد وارد دریاچه بشود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان بناب در خط مقدم بحران آب قرار دارند افزود: تنها از ۶ هزار حلقه چاه موجود در شهرستان بناب، چهار هزار و ۲۰۰ چاه غیر مجاز و بدون پروانه بهره برداری هستند که تامین آب شهرستان را با مشکل مواجه کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب هم چنین بر لزوم حفظ منابع طبیعی و پرهیز از تغییر کاربری زمین های کشاورزی تاکید کرد.

وی مساحت زمین های کشاورزی زیر کشت شهرستان بناب را ۲۸ هزار و ۳۸۸ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۰ هزار و ۶۳۲ هکتار آبی و و بقیه دیم هستند.

صادقی همچنین میزان تولید انواع محصولات کشاورزی شهرستان بناب در یک سال را ۳۱۲ هزار و ۲۹۵ تن اعلام کرد و افزود: این محصولات شامل ۲۰۸ هزار و ۹۲۷ تن محصول زراعی، ۵۵ هزار و ۴۵۹ تن محصول باغی، ۴۷ هزار و ۸۰۶ تن محصولات دامی و ۱۰۳ تن محصول شیلات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز