خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

۲۰۰ هکتار از امکانات اسکان اضطراری در تبریز آماده شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۱۷

استاندار آذربایجان شرقی فرم داوطلبی جمعیت هلال احمر را امضا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور امدادگران هلال احمر در هر نقطه استان موجب اطمینان و آرامش خاطر مردم است و همین حضور به تنهایی اثرات مثبت روحی و روانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده امروز چهارشنبه در نشستی با مدیران جمعیت هلال احمر استان، با بیان این که از طرف مردم استان از خدمات هلال احمر تشکر می‌کنم، افزود: خدمت در هلال احمر از جمله کارهای ارزشمندی است که مورد قبول درگاه الهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی جزو استان‌های حادثه‌خیز است، اظهار داشت: مدیریت استان، جمعیت هلال احمر را بازوی توانمند خود در روزهای بحرانی می‌داند و تقویت و توانمندسازی این مجموعه را جزو اهداف خود قرار داده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: هیچ محدودیتی در واگذاری امکانات استانی به هلال احمر نداریم و معاونت‌های استانداری در این زمینه اختیار کامل دارند.

جبارزاده با تاکید بر اهمیت خودامدادی و امداد خانواده در تکمیل چرخه امداد و نجات، تصریح کرد: باید این موضوع را در قالب آموزش‌های مختلف به مردم منتقل کنیم و هر فرد بداند که در شرایط بحرانی چه کاری باید انجام دهد.

وی با تاکید بر ارتقای آمادگی در مقابله با بحران‌ها، پیشنهاد کرد هر سال یک مانور گسترده استانی برای کسب آمادگی در مقابله با حوادثمختلف برگزار شود.

جبارزاده اضافه کرد: حوادثطبیعی در صورت کنترل و مدیریت می‌تواند به فرصت رشد و توسعه تبدیل شود، همان‌طور که زلزله ارسباران به تعبیر مقام معظم رهبری به سکوی پرش این منطقه تبدیل شد.

وی با تاکید بر پیش‌بینی امکانات اسکان اضطراری در تبریز، از ایجاد این امکان در پارک ۱۶۰۰ هکتاری عباس‌میرزا خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار از این طرح آماده است و بقیه آن نیز باید در اولویت برنامه‌های هلال احمر باشد.

وی همچنین بر افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای تاکید کرد و از جمعیت هلال احمر استان خواست مجوزهای لازم برای این کار را اخذ کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت جذب جوانان به هلال احمر با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: هر جوانی که جذب هلال احمر شود به منزله نجات یک فرد از تهدیدهای اجتماعی است، ضمن این که فعالیت‌های هلال احمر دارای جاذبه برای جوانان است.
جبارزاده در پایان این نشست به صورت نمادین فرم داوطلبی جمعیت هلال احمر را امضا کرد و گفت: بنده از سال‌های دور عضوی از خانواده هلال احمر هستم و به عضویت در هلال احمر افتخار می‌کنم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز