خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجانشرقی:

شناسایی ۴۵ هزار معتاد شناسنامه‌دار در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۶۰

یک‌هزار معتاد در مرکز ماده ۱۶ تبریز پذیرش و درمان می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان ‌شرقی گفت: با راه‌اندازی مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده ۱۶ در تبریز، امکان پذیرش بیش از یک‌هزار معتاد فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نصرتی امروز در جمع مسوولان شهرستان هشترود، با اشاره به اختصاص بودجه برای توسعه مرکز ماده ۱۶ تبریز اظهار داشت: در کنار بحثترک اعتیاد، موضوعات اشتغال، خدمات رفاهی، ورزشی و درمان آنها نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های کارشناسی و موافقت استاندار آذربایجان شرقی ساخت سوله‌های کارگاه اشتغال‌زایی، خوابگاه، خدمات رفاهی، ورزشی و درمان و کاهش آسیب افراد معتاد در این مرکز آغاز شده است، افزود: در این مرکز معتادان شناسنامه‌دار تحت درمان اجباری قرار خواهند گرفت و هزینه آن را نیز دولت پرداخت خواهد کرد.

مشاور عالی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان این که ۴۵ هزار معتاد شناسنامه‌دار در استان شناسایی شده‌اند که ۹۰ درصد آنها مرد هستند، افزود: سال گذشته ۱۵ کارگاه تولید شیشه در استان شناسایی شده بود که این رقم با کاهش ۷۰ درصدی به ۳ کارگاه تولید مواد شیشه رسیده است.

وی تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف ابتدا از تریاک به هروئین بوده است اما در هشت سال گذشته مصرف موادمخدر محرک و صنعتی از ۳ درصد به ۲۶ درصد رشد یافته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر این که قاطعانه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر برخورد خواهیم کرد، گفت: دشمن با برنامه‌ریزی دقیق خود قصد تخریب ایمان مردم به ویژه جوانان را دارد و آگاهی‌دهی و پیشگیری و مبارزه با عوامل توزیع از مهم‌ترین اولویت‌های نظام هستند.

نصرتی همچنین از راه‌اندازی پژوهشکده‌های روانشناسی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در تبریز خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز