خبرگزاری کار ایران

اولین محصول گلخانه‌ای ارس روانه بازار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۱۰

پیش بینی می‌شود با راه اندازی تمامی واحد‌ها ۱۵ هزار تن انواع صیفی جات تولید شده و بعد از تامین نیاز داخل کشور مازاد تولیدات به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

اولین محصولات مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس به بار نشست و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، ساکنین این منطقه اولین محصول گلخانه‌ای این منطقه را با باردهی چهار واحد احداثشده در مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس در سبد خرید خود قرار دادند.

گوجه فرنگی و خیار اولین محصولاتی هستند که در چهار واحد احداثشده در مجتمع ۱۰۲ واحدی و ۱۴۰ هکتاری منطقه آزاد ارس به ثمر رسیده‌اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این مجتمع بر اساس کشت هیدروپونیک طراحی و اجرا می‌شود.

علیار راستگو افزود: سرمایه گذاری انجام شده در این طرح تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که با اتمام ۱۰۲ واحد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی از سرعت قابل قبول سرمایه گذاری‌ها در این مجتمع خبر داد و افزود: کشت گلخانه‌ای به جهت ارزش افزوده بالا و صادراتی بودن کالا ظرفیت بسیار ارزشمندی برای رونق صنایع تبدیلی می‌باشد.

مدیرجهاد کشاورزی منطقه آزاد ارس نیز گفت: بر اساس طرح‌های مصوب واحدهای تولیدی این مجتمع محصولات مختلفی از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی و گل‌های شاخه بریده و سایر محصولات سازگار با کشت هیدروپونیک تولید خواهد شد.

محسن شیخلو افزود: پیش بینی می‌شود با راه اندازی تمامی واحد‌ها ۱۵ هزار تن انواع صیفی جات تولید شده و بعد از تامین نیاز داخل کشور مازاد تولیدات به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

شایان ذکر است مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس در مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان و در بخشی از اراضی دشت بزرگ گلفرج در مرحله سرمایه گذاری برای تولید قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز