خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیرانتفاعی وزارت علوم:

موسسات غیر انتفاعی ۱۰ درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۵۷

در ۵۰ درصد موسسات غیر دولتی، زیر هزار نفر مشغول تحصیل هستند، لذا در جهت ارایه خدمات آموزشی با مشکلاتی روبرو هستیم که باید رفع شود.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۳۵۸ موسسه غیر انتفاعی در کشور داریم که در مجموع ۱۰ درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا کارن ابری نیا که امروز نشست مشترک روسای موسسات آموزشی غیر دولتی استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت افزود: ضمن آنکه افزود: ضمن آنکه در ۵۰ درصد موسسات غیر دولتی، زیر هزار نفر مشغول تحصیل هستند، لذا در جهت ارایه خدمات آموزشی با مشکلاتی روبرو هستیم که باید رفع شود.

وی، همچنین گذر از توسعه کمی به سمت ارتقاء کیفیت را از کلیدی ترین مباحثموسسات غیردولتی خواند و گفت: برای رسیدن به این امر مهم، می توان با افزایش هیات علمی، تقویت ارتباط بین المللی، توانمندسازی بخشهای غیردولتی، اصلاح برخی مصوبات در خصوص موسسات غیر انتفاعی، ارایه تسهیلات، حمایت از موسسات دارای کیفیت عالی و ارتقاء از موسسه به دانشگاه، گام‌های موثری برداشت.

وی با اشاره به تشکیل این جلسه در دانشگاه تبریز گفت: این جلسه در جهت همفکری و رفع مشکلات موجود تشکیل شده و امیدوار هستیم چالشهای موجود را با ایجاد توازن بین زیر نظام‌های آموزش عالی کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز