خبرگزاری کار ایران

عملیات کنترل ریزگردها وطوفان های نمک اراضی حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۹۴

اراضی ملی حاشیه دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸۰ هزار هکتار بوده که از این مساحت ۱۵ هزار هکتار آن به عنوان طرح ضربتی برای اجرای این عملیات شناسایی شده است.

عملیات اجرایی کنترل طوفان های گرد و غبار و نمک اراضی حاشیه دریاچه ارومیه در منطقه خاصلوی آذرشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا رییس سازمان جهادکشاورزی استان، در این مراسم با اعلام اینکه براساس مطالعات انجام گرفته منطقه خاصلو به عنوان کانون بحران شناسایی شده است، گفت: اراضی ملی حاشیه دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸۰ هزار هکتار بوده که از این مساحت ۱۵ هزار هکتار آن به عنوان طرح ضربتی برای اجرای این عملیات شناسایی شده است.

کریم مهری با بیان اینکه شروع عملیات در منطقه ای به مساحت ۵۰۰ هکتار آغاز شده است گفت: این عملیات تا پایان اجرای عملیات در سطح ۱۵ هزار هکتار ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عملیات اجرائی را شامل کاشت نهال و بذرپاشی ذکر کرد و افزود: نهال های در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات از گونه های مقاوم به شوری همچون گز و آتریپلکس و گونه های بومی مرتعی از قبیل لگنوم و هالوستاخیس استفاده می شود.

مهری با اشاره به نقش مهم و موثر جوامع محلی در پیشبرد این پروژه خاطر نشان ساخت: اجرای این پروژه بدون کمک و یاری جوامع محلی امکان پذیر نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز