خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی:

رقم دلاری صادرات کالا از آذربایجان شرقی کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۵۳

عمده دلیل این کاهش عدم صادرات محصولات کنسانتره مس سونگون و صادرات فرش و صنایع دستی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار انواع فلزات از استان به کشورهای هدف صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین نجاتی امروز در جمع خبرنگاران افزود: میزان صادرات گروه فلزات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشه ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این میزان صادرات، بیش از ۱۰ درصد کل صادرات استان در این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین با اشاره به رقم ۶۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری صادرات کالای صنعتی از استان اظهار داشت: صادرات گروه کالاهای صنعتی ۵ درصد رشد نسبت به ماههای مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تصریح کرد: با وجود افزایش صادرات کلیه گروههای کالایی از استان به ۹۲ کشور مختلف مقایسه آمار ۹ ماهه نسبت به دوره مشابه سال گذشته حاکی از آن است که مجموع رقم دلاری صادرات از استان ۷/۴ درصد کاهش داشته که عمده دلیل این کاهش عدم صادرات محصولات کنسانتره مس سونگون و صادرات فرش و صنایع دستی بوده است.

وی تأکید کرد: با تلاش مضاعف امیدواریم برنامه ریزی ها نسبت به هدف ۲ میلیارد دلاری صادرات استان تا پایان سال ۹۳ محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز