خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

وحدت و همدلی موجب توسعه و پیشرفت است / / /

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۶۵

سرمایه‌گذاری به معنی اعطای زمین و وام و مواد اولیه نیست.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: وحدت و همدلی بین مسوولان رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان هشترود، گفت: خوشبختانه امروز این فضا در بین مسوولان شهرستان هشترود وجود دارد و قطعا این شهرستان در سایه وحدت و همدلی رو به توسعه و پیشرفت خواهد بود.

وی با بیان این که موافق نیستم هشترود را محروم بنامیم، افزود: شهرستانی که این همه ظرفیت دارد محروم نیست و باید گفت که تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

جبارزاده با بیان این که بنا داریم هشترود را دوباره شناسایی و از قابلیت‌های آن به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: بخشی از این کار در سند تدبیر توسعه این شهرستان انجام شده است، هشترود پتانسیل‌های بالایی دارد که می‌تواند به تولید ثروت و ایجاد اشتغال منجر شود و امروز این افتخار نصیب ما شده است که از این قابلیت‌ها بهره‌برداری کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: البته سند تدبیر توسعه نفی‌کننده دیگر پروژه‌های شهرستان نیست، بلکه این سند شامل دغدغه‌های اصلی توسعه است و با نگاهی ویژه پیگیری خواهد شد.

وی افزود: هشترود یکی از شهرستان‌های بااستعداد استان است که وظیفه همه مسوولان تلاش برای شکوفا کردن این استعدادهاست.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروی انسانی و جوانان تحصیل‌کرده هشترود نیز علاقمند توسعه شهرستان هستند و وجود این جوانان که همپای مسوولان در جهت رفع مشکلات حرکت می‌کنند نوید بخش آینده‌ای خوب برای هشترود است.

وی با بیان این که مطمئنا مسوولان هشترود نیز به فکر توسعه شهرستان هستند، افزود: امیدوارم با تشکیل ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان، از ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری واقعی حمایت شود.

جبارزاده گفت: سرمایه‌گذاری به معنی اعطای زمین و وام و مواد اولیه نیست، بلکه امروز ما به سرمایه‌گذارانی نیاز داریم که سرمایه لازم برای فعالیت داشته باشند.

وی افزود: امروز سیستم بانکی ما در اثر سیاست‌های غلط دچار مشکلات زیادی است و دولت امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید و صنعت را ندارد، البته طبیعی است که سرمایه‌گذاران واقعی از منابع مختلف مورد حمایت خواهند بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که خواسته‌های بحق مردم هشترود را پیگیری می‌کنیم، گفت: متاسفانه امروز دولت با کمبود منابع مواجه است، اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از منابع مختلف هشترود یکی از شهرستان‌های پیشرفته استان باشد.

جبارزاده با تاکید بر تکمیل شبکه پایاب سد سهند، اظهار داشت: سد سهند و شبکه پایاب آن جزو پروژه‌های بزرگی است که نقش مهمی در توسعه شهرستان هشترود و اشتغال جوانان آن دارد و باید جزو هسته‌های کلیدی سند توسعه این شهرستان باشد.

وی با اشاره به درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هشترود، گفت: برای اخذ مجوز این منطقه پیگیری‌های لازم باید انجام شود، اما مهم‌تر از اخذ مجوز اراده لازم برای عملیاتی شدن منطقه ویژه و استفاده از مزیت‌های آن است، چرا که امروز در برخی شهرستان‌ها این منطقه ایجاد شده اما تحرک کافی دیده نمی‌شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به گله‌مندی مردم هشترود از شهرداری به خاطر کوتاهی در نظافت شهر، تاکید کرد: دولت در سال جاری ۱۳ میلیارد ریال به شهرداری‌های شهرستان هشترود کمک کرده است و انتظار داریم این اعتبار صرف عمران و آبادانی شهر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز