خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدیران اجرایی ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اولویت کاری خود قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۱۰

موضوع تبریز پایتخت کتاب ایران و معرفی این شهر به یونسکو فعالیت فرهنگی مناسبی برای تبریز است، اما در هر صورت این اقدامات باید استمرار یافته و موجب تعالی بیشتر فرهنگی تبریز شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران اجرایی استان با برنامه‌ریزی مدون به مقوله‌ی کتاب و کتابخوانی اهمیت و بهای بیشتری داده و ارتقای فرهنگ مطالعه را اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی که با محوریت بررسی طرح تبریز پایتخت کتاب ایران، برگزار شد، خاطرنشان کرد: ‌ کتاب به عنوان رسانه ای گرم با ایجاد ارتباط دوسویه می تواند روابط فرهنگی جوامع بشری را تقویت نماید.

وی افزود: پیشرفتهای عظیم تکنولوژی و صنعت هرگز باعثکمرنگ شدن نقش عنصر رشدآفرین کتاب نشده است.

جبارزاده بررسی مسائل مرتبط با تولید، ‌ توزیع و نشر کتاب و ایجاد زمینه های لازم و بازنگری نسبت به جایگاه و شرایط پدیدآورندگان کتاب را از رسالت‌های متولیان حوزه‌فرهنگ و نهادهای مرتبط با چاپ و نشر کتاب عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به مثابه تمامی عرصه‌ها در ساحت فرهنگ نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده و در این راستا مدیران اجرایی استان نیازمند شیوه کار فرهنگی نوین برای نقش‌آفرینی بهتر در عرصه های فرهنگی علی‌الخصوص حوزه‌ِ ترویج کتاب و کتابخوانی هستند.

وی با ابراز خرسندی به خاطر تلاش در ارتقای هر چه بیشتر شاخص های فرهنگی استان، افزود: موضوع تبریز پایتخت کتاب ایران و معرفی این شهر به یونسکو فعالیت فرهنگی مناسبی برای تبریز است، اما در هر صورت این اقدامات باید استمرار یافته و موجب تعالی بیشتر فرهنگی تبریز شود.

وی اجرای طرح «تبریز پایتخت کتاب ایران» را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و گفت: این طرح زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه را در جامعه فراهم می آورد.

در این نشست مقرر شد ستادی با عضویت اداره کل فرهنگ و رشاد اسلامی استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، ‌شهرداری تبریز، سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا، امور بانوان استانداری، صدا و سیمای استان، حوزه‌ِ علمیه و کانونهای فرهنگی هنری مساجد، جهت بررسی و اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز