خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه‌ تبریز:

زمینه مطالعه مفید در جامعه فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۱۵

باید به خواست مخاطبان و دانش پژوهان و طالبان علم توجه نموده و در فضای مجازی نیز امکان بهره‌مندی از مطالب ارزشمند علمی را فراهم نماییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه‌ تبریز بر فراهم آوردن زمینه‌ی مطالعه‌ مفید در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی که با محوریت بررسی طرح تبریز پایتخت کتاب ایران، برگزار شد، گفت: انس با کتاب از مهم‌ترین عوامل رشد اجتماعی است و کتابخوانی روح معرفت و فضائل اخلاقی را در جامعه ارتقاء می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ‌ فرهنگ کتابخوانی باید بیش از پیش رواج داده شود و سعی بر این باشد که مولفان، مترجمان، بانیان کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی هر چه بیشتر تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه موضوع کتاب نقش تاثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی افراد دارد، بر لزوم بررسی قبل از چاپ کتاب توسط متولیان این بخش تاکید کرد و خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش در انتشار کتابهای مناسب و مفید شد.

وی گفت: عرضه کتابهای ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود ابزار متنوع اطلاع رسانی و وسائل متعدد آموزشی اظهار داشت: باید به خواست مخاطبان و دانش پژوهان و طالبان علم توجه نموده و در فضای مجازی نیز امکان بهره‌مندی از مطالب ارزشمند علمی را فراهم نماییم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید به رفتارهای فرهنگی بیشتر توجه داشته باشیم گفت: تشویق و ترغیب مردم، تبیلغات موثر رسانه های ارتباط جمعی به خصوص رسانه ملی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

در این نشست مقرر شد ستادی با عضویت اداره‌ی کل فرهنگ و رشاد اسلامی استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، ‌شهرداری تبریز، سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا، امور بانوان استانداری، صدا و سیمای استان، حوزه‌ِ علمیه و کانونهای فرهنگی هنری مساجد، جهت بررسی و اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران تشکیل گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز