خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های روز ملی هوای پاک آذربایجان شرقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۴۰

هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برنامه‌های روز ملی هوای پاک را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا حمید قاسمی در حاشیه نشست هماهنگی برنامه های روز ملی هوای پاک استان با بیان اینکه امسال این روز با شعار دو باره آسمان آبی برگزار می‌شود، اظهار داشت: حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست در رسانه ملی، نشست هم اندیشی با حضور سازمانهای مردم نهاد، کارگاه آموزشی با موضوع آلودگی هوا برای اصحاب رسانه، برگزاری کارگروه کاهش آلودگی هوا، افتتاح مرکز پایش زیست محیطی پالایشگاه و کلنگ زنی پروژه زیست محیطی vocپتروشیمی از برنامه های بزرگداشت روز ملی هوای پاک است.

وی هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

قاسمی در خصوص اقدامات این اداره کل در کاهش آلودگی هوا افزود: هماهنگی جهت توزیع بنزین یورو ۴ از اوایل تیر ماه سالجاری، پایش صنایع که از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است در شرایط فعلی چند برابر شده و در شهر یا اطراف شهر صنایع را پایش می کنند.

وی همچنین در ادامه آموزش و پرورش، صدا وسیما و رسانه ها را مهمترین بستر و زیر ساخت برای ترویج فرهنگ محیط زیست معرفی کرد و افزود: دانش آموزان می توانند به عنوان نماینده و سفیران محیط زیست، دانش و بینش زیست محیطی را به کانون خانواده و نسل جوان انتقال دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز