خبرگزاری کار ایران

مرکز پایش زیست محیطی شرکت پالایش نفت تبریز افتتاح شد

کد خبر : ۲۴۲۴۹۴

با نصب و راه اندازی تجهیزات پایش On - Line در این مرکز امکان نمایش و مانیتورینگ مداوم نتایج پایش و اندازه گیری تجهیزات پالایشی شامل آنالایزرهای نصب شده بر روی دودکش‌ها، ایستگاه پایش هوای محیطی دورتادور شرکت " استاندارد هوای پاک " و ایستگاه هواشناسی ثابت فراهم شده است.

مرکز پایش زیست محیطی پالایشگاه تبریز مطابق با مقررات زیست محیطی و سیستم مدیریت زیست محیطی در راستای توسعه پایدار امرور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدباقر دخیلی در آیین افتتاحیه مرکز مرکز پایش زیست محیطی پالایشگاه تبریز گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات پایش On - Line در این مرکز امکان نمایش و مانیتورینگ مداوم نتایج پایش و اندازه گیری تجهیزات پالایشی شامل آنالایزرهای نصب شده بر روی دودکشها، ایستگاه پایش هوای محیطی دورتادور شرکت(استاندارد هوای پاک Ambient Air) و ایستگاه هواشناسی ثابت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اضافه کرد: این مرکز مجهز به سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری مدرن جهت کنترل و نظارت بر وضعیت زیست محیطی شرکت بوده و شامل بخشهای مختلف از جمله اتاق پایش زیست محیطی، ارزیابی اثرات زیست محیطی EIA، مدیریت پسماند و ارزیابی جنبه ها و ریسکهای زیست محیطی است.

وی افزود: در اتاق پایش زیست محیطی تمامی نتایج پایش و اندازه گیری آنلاین دودکشهای دیگ های بخار از طریق سیستم نرم افزاری GPRS به مانیتورهای موجود در این مرکز انتقال داده شده و کارشناس مربوطه نسبت به مانیتورینگ مداوم و رفع آلارمها و خطاهای احتمالی و نیز حصول اطمینان از انطباق نتایج اندازه گیری با استانداردهای زیست محیطی اقدام می کند.

دخیلی خاطرنشان کرد: در این شرکت کنترل و نظارت مستمر بر مدیریت اصولی کلیه پسماندهای تولیدی اعم از فرایندی و غیر فرایندی منطبق بر اصول قانون مدیریت پسماند انجام و بمنظور رعایت الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی و استاندارد ISO - ۱۴۰۰۱ کلیه جنبه ها و آثار زیست محیطی ناشی از فعالیتها، محصولات و خدمات شرکت شناسایی و تحت کنترل قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای بزرگترین طرح زیست محیطی شمالغرب کشور در این پالایشگاه، گفت: این طرح شامل پروژه های تصفیه نفت گاز، استحصال گوگرد از فرآورده های تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی در حال عقد قرار داد با پیمانکار منتخب است و سایر پروژه های زیست محیطی شامل بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل و گرانول سازی گوگرد در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه مدت زمان پروژه تصفیه نفت گازسه سال می باشد افزود: این پروژه به منظور کاهش سطح گوگرد فرآورده های نفت گاز و حصول به الزامات کیفی استاندارد EU - V انجام می گردد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه استحصال گوگرد از محصولات تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگرد با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد با توجه به احداثواحد تصفیه گازوییل احداثمی شود.

دخیلی ادامه داد: با اجرای این طرح درصد تبدیل گازهای اسیدی به گوگرد تا ۹۹.۸ درصد ارتقا خواهد یافت که به میزان قابل ملاحظه‌ای از حجم گازهای آلاینده ارسالی به آشغال سوز خواهد کاست و گازهای آلاینده خروجی کوره آشغال سوز به کمتر از حد استاندارد جهانی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گازهای ارسالی به مشعل به ناچار سوزانده می‌شود، افزود: با اجرای طرح بازیافت گازهای ارسالی به فلر، این گازها بازیابی شده و به عنوان سوخت پالایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این امر موجب کاهش آلایندگی مشعل و نیز کاهش ضایعات پالایشگاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اجرای پروژه گرانول سازی علاوه بر کاهش آلایندگی زیست محیطی، برای شرکت ارزش افزوده نیز به همراه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز