خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

پیشنهاد تعطیلی پنج شنبه در تبریز برای کاهش آلودگی هوا منتفی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۷۱

متاسفانه مراکز تجاری، درمانی و فضای سبز را در مرکز و یا نقاط خاصی از شهر متمرکز کرده ایم و این امر موجب بروز مشکلات از جمله آلودگی هوا در این مناطق شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در جانمایی کاربری ها دچار مشکل هستیم و توزیع خدمات در شهرها به صورت متناسب صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، افزود: متاسفانه مراکز تجاری، درمانی و فضای سبز را در مرکز و یا نقاط خاصی از شهر متمرکز کرده ایم و این امر موجب بروز مشکلات از جمله آلودگی هوا در این مناطق شده است.
وی با انتقاد از فقدان حضور برخی از دستگاه ها در جلسات این کارگروه، گفت: اداره کل محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه پیگیر موضوع باشد و به جد مصوبات را پیگیری کند.

پورمهدی خاطرنشان کرد: اگر نمی توانیم دستگاه ها را در اجرای مصوبات کارگروه همراه خود کنیم، ضعف از ماست که نتوانسته ایم خواسته هایمان را به آنها تفهیم کنیم.

وی همچنین گفت: در ۱۰ ماه سال جاری و با اقداماتی که از سوی دولت انجام شد، شاهد هوای ناپاک در تبریز نبودیم.

پورمهدی بر جدی گرفتن معاینه فنی خودروها از سوی اداره محیط زیست و نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: ادامه روند توزیع سوخت سالم، تقویت جایگاه های سی ان جی، جایگزین کردن سوخت سالم به جای گازوییل در نیروگاه ها و همچنین نصب فیلتر بر دودکش های کارخانه ها و صنایع از جمله کارهایی است که می توان در خصوص تمیزی هوا انجام داد.

وی همچنین بر نوسازی و بازسازی ناوگان عمومی تاکید کرد و گفت: شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و مشکل تاکسی های فرسوده را با جایگزین کردن تاکسی های نو و همچنین دادن تسهیلات ارزان قیمت رفع کند.

پورمهدی خاطرنشان کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی نیز باید چاره ای اساسی اندیشیده شود و برابر پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی قرار است مشاور بین المللی دراین خصوص برای تبریز تعیین و طرح جامع ترافیکی برای این شهر تهیه شود.

وی همچنین پیشنهاد تعطیلی روزهای پنج شنبه در تبریز برای کاهش آلودگی هوا را منتفی اعلام کرد و گفت: جلوگیری از تردد اتوبوس های دودزا، نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین و جلوگیری از ورود آنها به شهر به عنوان راهکارهای کاهش آلودگی هوا می تواند موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز