خبرگزاری کار ایران

بیش از ۹۰۲ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه تبریز تولید شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۲۴

شرکت پالایش نفت تبریز تنها پالایشگاه در کشور است که واحد استخراج بنزن از بنزین در آن فعال بوده و طی ۹ ماه گذشته ۹ هزار و ۳۹۶ تن متریک بنزن استخراج کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید بیش از ۹۰۲ میلیون و ۵۳۹ هزار لیتر بنزین در این شرکت طی ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر دخیلی امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پالایش آلاینده های زیست محیطی پالایشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان ۷۷۸ میلیون و ۳۱۹ هزار لیتر بنزین معمولی و ۱۲۴ میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر بنزین یورو چهار بوده است.

وی افزود: تولید ۶۹ هزار و ۶۴۸ تن مترمکعب گاز مایع، ۲۵۹ میلیون و ۹۰۵ هزار لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۶۳۹ میلیون و ۵۴۶ هزار لیتر نفت گاز(گازوییل) از جمله دیگر تولیدات این شرکت در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر محصولات اصلی در طی این مدت حدود ۱۱ هزار تن گوگرد به عنوان محصول جانبی استحصال شده است.

دخیلی با اشاره به اینکه بنزن موجود در بنزین یکی از ترکیباتی است که محیط زیست را آلوده می‌کند، خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز تنها پالایشگاه در کشور است که واحد استخراج بنزن از بنزین در آن فعال بوده و طی ۹ ماه گذشته ۹ هزار و ۳۹۶ تن متریک بنزن استخراج کرده است.

وی در ادامه از پروژه‌های گرانول سازی گوگرد جهت حذف آثار مخرب زیست محیطی ذرات گوگرد در هوا، بازیافت گازهای ارسالی به مشعل به منظور کاهش اتلاف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و پروژه اختلاط روغن از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت ذکرکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز