خبرگزاری کار ایران

بکارگیری سیستمهای نوین، مصرف آب کشاورزی را به یک سوم کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۹۳

به ازای هرنفر در دنیا ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب قابل استحصال وجود دارد اما در ایران به ازای هر نفر ۱۷۰۰مترمکعب و در استان آذربایجان شرقی این میزان به ۱۰۰۰ مترمکعب می‌رسد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان، شوراهای اسلامی روستاها و مسئولین ذیربط استان با جدیت موضوع تغییر سیستم آبیاری از سنتی به تحت فشار و کم فشار را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام امروز در اولین جلسه توجیهی و هماهنگی، پروژه یابی و مکان یابی آبیاری تحت فشار در منطقه خسروشاه با اشاره به مشکل کمبود آب در جهان گفت: مشکل کمبود آب یک مشکل جهانی است و کشورها استفاده بهینه از منابع آبی را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

وی افزود: به ازای هرنفر در دنیا ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب قابل استحصال وجود دارد اما در ایران به ازای هر نفر ۱۷۰۰مترمکعب و در استان آذربایجان شرقی این میزان به ۱۰۰۰ مترمکعب می رسد و در حاشیه دریاچه ارومیه ۵۰۰ مترمکعب می باشد با مقایسه این آمارها می توان به وضوح بحران آب را در استان و به ویژه حاشیه دریاچه ارومیه احساس کرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: ما می توانیم با استفاده از روش های بهینه بهره برداری از آب به این مشکل فائق آییم و با تغییر شیوه سنتی آبیاری به سیستمهای آبیاری تحت فشار و کم فشار مصرف آب کشاورزی را به یک سوم کاهش دهیم بدون اینکه از میزان تولید محصول کاسته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز