خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

صدور پروانه های ساختمانی در سال جاری ۴۵ درصدکاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۵۴

شورای اسلامی شهر تبریز به دنبال تثبیت عوارض و افزایش جرایم تخلفات ساختمانی است

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: رویکرد شورا در بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی، در کنار تثبیت میزان عوارض، افزایش جرایم تخلفات ساختمانی برای سال آتی است.

به گزارش ایلنا سعید حاجی زاده امروز با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد بودجه سال ۹۳ شهرداری از منابع حاصل از عوارض و بهای خدماتی که در لایحه تعرفه عوارض محلی پیش بینی شده بود تامین شد، افزود: هرچند این لایحه را می توان یکی از مهمترین منابع درآمدی سالانه شهرداری محسوب کرد، اما در عین حال معتقدیم دفترچه تعرفه عوارض محلی صرفا محلی برای کسب درآمد نیست بلکه سندی راهبردی در جهت سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری و الزام هر چه بیشتر شهروندان به رعایت قوانین و اصول شهرسازی است.

سعید حاجی زاده با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود موجود در بازار مسکن نظر اعضای شورا بر این است که به منظور رونق بخشیدن به ساخت و ساز، در تدوین لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۹۴ شهرداری تبریز، عوارض صدور پروانه ساختمانی در تراکم مجاز افزایش پیدا نکند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: همچنین نظر اعضای شورا بر این است که برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و نیز در تراکم های مازاد، جرایم تخلفات ساختمانی افزایش یافته و این افزایش بعنوان ابزار بازدارنده عمل کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای تشویق شهروندان تبریزی به ساخت وساز قانونی، همچون سالهای گذشته سیاستهای تشویقی در محدوده بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین و نیز حریم شهر از جمله روستاهای الحاقی به قوت خود باقی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با بیان اینکه ۵۳ درصد بودجه مصوب سال جاری به منابع حاصل غیر از تعرفه عوارض محلی مربوط می شود، یادآور شد: در بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۹۴ شهرداری تبریز تلاش خواهد شد میزان وابستگی شهرداری به درآمدهای عوارضی باز هم کاهش یافته و این کسری درآمد از منابع دیگر از جمله پیش بینی منابع درآمدی پایدار جبران شود.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه تلاش می شود تا موعد قانونی که ۱۵ بهمن ماه است کار بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی پایان یافته و بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ را آغاز کنیم افزود: بر این اساس جلسات شورا تا زمان اتمام بررسی لوایح مربوط به بودجه سال ۹۴ شهرداری، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در نوبت صبح و روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوبت عصر و بصورت غیرعلنی تشکیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز