خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته تخصصی مدیران نوسازی بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور:

بیش از ۱۰ میلیون نفر در بافت فرسوده کلانشهرهای کشور سکونت دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۰۲

وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی به سالانه ۳۰۰ هزار سکونتگاه ناکارآمد تعهد داده است.

دبیر کمیته تخصصی مدیران نوسازی بافت‌های فرسوده کلانشهرهای کشور، از تعهد وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی ۳۰۰ هزار سکونتگاه ناکارآمد در سال خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین جعفری امروز در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بیست‌و یکمین نشست کلانشهرهای کشور در خصوص نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده گفت: امیدواریم با عملی شدن این تعهد از سوی دولت و پیگیری‌های شهرداری‌ها، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سالانه شاهد نوسازی و بهسازی ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده کشور باشیم.

وی با بیان این که نشست تبریز به پیگیری مباحثمطرح شده در نشست خرداد ماه تهران پرداخته است، خاطرنشان کرد: تدوین سند ملی، آیین نامه تامین منابع مالی، شاخص‌های بافت فرسوده و تعیین سهم دولتی شهرداری‌ها در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از جمله مباحثمطرح شده در نشست تبریز بود.

جعفری با بیان این که دولت اقدامات موثری را در خصوص نوسازی بافت های فرسوده پیگیری می‌کند، ادامه داد: با جمع‌بندی موضوعات مطرح‌شده در نشست‌های دوره‌ای کلان‌شهرها، راهکارهای بررسی‌شده در اختیار مجلس و دولت قرار می‌گیرد تا در بودجه سالیانه کشور پیش‌بینی شود.

دبیر کمیته تخصصی مدیران نوسازی بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور، با اشاره به سکونت بیش از ۱۰ میلیون نفر در بافت فرسوده کلانشهرهای کشور گفت: سند ملی صراحت دارد که ستاد ملی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری کشور به ریاست رییس جمهور تشکیل شود که البته جلسات آن تاکنون تشکیل نشده است.

جعفری در ادامه با بیان این که بحثبافت های تاریخی و فرسوده، از یکدیگر جداست، گفت: برنامه‌های کلی برای حفاظت بافت تاریخی شهرهای کشور، نیازمند همکاری مشترک با سازمان میراثفرهنگی است.

وی اضافه کرد: در این راستا، برای هر یک از شهرها، سند نوسازی و مرمت شهری در خصوص حفاظت از بافت تاریخی و بناهای شاخص فرهنگی تدوین شده که روند اجرایی آن باید با در نظر داشتن ضوابط لازم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز