خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

۳۳ پروژه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۸۷

با افتتاح این پروژه‌ها ۲۴ هزار متر مربع فضای آموزشی در قالب ۱۶۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد.

همزمان با افتتاح ۶۷۱ طرح آموزشی و پرورشی در سراسر کشور با حضور رییس جمهور، ۳۳ پروژه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با حضور اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، طرح بازسازی و توسعه هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید دکتر مفتح در ناحیه یک آموزش و پرورش تبریز یکی از این پروژه‌ها بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

بازسازی این هنرستان که در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده بود، از سال ۱۳۹۱ توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی آغاز شده و در مهر ماه سال جاری به اتمام رسیده است.

هنرستان شهید دکتر مفتح تبریز در زمینی به مساحت ۷۴۰۰ متر مربع و در هفت هزار متر مربع زیربنا احداثشده و شامل ۱۸ کلاس درس و هفت کارگاه فنی و حرفه‌ای است که بخشی از تجهیزات آن توسط خیر مدرسه‌ساز، حاج کریم مردانی آذر تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح، با تبریک دهه فجر که یادآور روزهای عزت، استقلال و آزادی ملت ایران است، اظهار داشت: در یک سال گذشته علی‌رغم کمبود منابع و اعتبارات دولتی، پروژه‌هایی که متوقف مانده بودند فعال شده‌اند که نشان از همت و تلاش شبانه‌روزی مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان دارد.
جبارزاده گفت: بخش عمده‌ای از پروژه‌های آموزش و پرورش با مشارکت خیران اجرا شده و در جشن خیران مدرسه‌ساز نیز خیران بزرگوار ۴۶ میلیارد تومان در این زمینه تعهد کرده‌اند.

وی، مدرسه‌سازی و مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی را مصداق بارز باقیات صالحات دانست و از خیران مدرسه‌ساز استان قدردانی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ساخت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: تا زمانی که آموزش را با پژوهش عجین نکنیم و پژوهش‌ها به تولید ثروت منجر نشود قطعا نتیجه‌ای از آموزش نخواهیم گرفت.
وی با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری تبریز، خاطرنشان کرد: این منطقه بستر مناسبی است که با کمک پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران تولید دانش‌بنیان را در استان تحقق بخشیم، چرا که رونق اقتصادی در گرو تلفیق علم و تولید است.

جبارزاده همچنین با قدردانی از خدمات تمام فرهنگیان استان، خاطرنشان کرد: تربیت نسل جوان و ساختن آینده کشور به دست معلمان و فرهنگیان است.

همزمان با این مراسم، ۳۳ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید که ۱۵ پروژه از محل اعتبارات دولتی و ۱۸ پروژه با مشارکت‌های مردمی و خیران اجرا شده است.

با افتتاح این پروژه‌ها ۲۴ هزار متر مربع فضای آموزشی در قالب ۱۶۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد.
این پروژه‌ها همزمان با افتتاح ۶۷۱ پروژه آموزش و پرورش در سراسر کشور که با حضور دکتر روحانی، رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در آموزشگاه شهید مدنی منطقه یک تهران انجام شد به بهره‌برداری رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز