خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز در هفته فرهنگی تبریز در قازان:

به دنبال توسعه دیپلماسی شهری هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۹

تاتارستان، نقطه اتصال فرهنگ و ادب ایران و روسیه به شمار می‌رود.

شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری تبریز، در کنار رویکردهای مختلف عمرانی و اجتماعی، «توسعه دیپلماسی شهری» را نه به عنوان یک مبحثظاهری و تشریفاتی، بلکه در جایگاه یک ضرورت کارساز و ارزشمند مورد توجه قرار داده است.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی در هفته فرهنگی تبریز در قازان، افزود: برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر قازان، فرصت ارزشمندی خواهد بود که زمینه افزایش همکاری‌ و تعامل مدیریت این دو شهر خواهر خوانده را با پشتوانه اشتراکات فرهنگی و هنری، می‌سر خواهد ساخت.

وی نقش تاتارستان را در ﺳﻴﺮ ﺗﺤﻮﻝ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﻭﺳﻴﻪ، برجسته و تعیین‌کننده خواند و تصریح کرد: امروز به جرإت می‌توان گفت بدون این نقش‌آفرینی، روابط دو کشور تنها محدود به مبادلات تجاری بود؛ اما این، جمهوری تاتارستان بوده است که به واسطه گرایش‌های عمیق خاور‌شناسی خود، فرهنگ و ادب روسیه را چنان با جهان شرق و ایران‌زمین پیوند داده است که امروز، کمترین فاصله و تمایزی در گستره دوستی و مراودات دو کشور، پیداست.

نجفی ادامه داد: این پیوند مهم، به ثمر نمی‌رسید، مگر با اتصال دو شهر مهم «تبریز» از ایران‌اسلامی به عنوان پل ارتباطی این کشور با تمدن غرب و «قازان» به عنوان یک چهره درخشان فرهنگی و ادبی.

شهردار تبریز، با بیان اینکه حوزه «علم و فرهنگ» در گستره ایران اسلامی، نه به عنوان یک مقوله ظاهری و تشریفاتی، بلکه به عنوان یک ضرورت حیاتی، همواره مورد تاکید بوده است، اظهار داشت: ملت ایران و شهروندان تبریزی، در دشوار‌ترین برهه‌های تاریخی، حاضر نبوده‌اند از ارزش‌های دینی و اخلاقی خود، لحظه‌ای دست بردارند.

نجفی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در همین راستا مورد توجه قرار داد و گفت: این ویژگی که در سرتاسر تاریخ ایران‌زمین سایه گسترانده است، ریشه در پایگاه‌های فکری و معنوی این سرزمین دارد.

وی تاکید کرد: آذربایجان ایران اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سر ایران است و در این می‌ان، تبریز سِرِّ آذربایجان ایران سرافراز است.

نجفی با بیان اینکه تبریز، دیاری است که از طرفی در گستره شعر و ادب، شمس تبریزی، صائب تبریزی، پروین اعتصامی و شهریار ملک سخن را به عرصه فرهنگی جهان تقدیم کرده و از سوی دیگر، با عالمان و متفکران و مجاهدان خود، همواره نقش هدایتگر در تحولات تاریخی ایران اسلامی داشته است، گفت: امروز شاخص‌های توسعه جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزشی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی و ورزشی، با اتکا به پشتوانه شهر تبریز و سایر کلان‌شهرهای کشور پیش می‌رود.

وی ادامه داد: «توسعه دیپلماسی شهری» به عنوان رویکرد مهم شهرداری تبریز، در قالب زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تقویت اقتصاد شهری، شکوفا شده و امروز، بخشی از برنامه‌های توسعه شهر تبریز را در حوزه‌های مختلف عمران، حمل‌و‌نقل، خدمات و پسماند، پیش می‌بَرد.

شهردار تبریز با تقدیر از تلاش بی‌وقفه وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در قازان، شهردار قازان و همچنین استقبال گرم و صمیمی شهروندان قازانی، اظهار امیدواری کرد با استمرار این روند، همکاری‌ها و تعامل دو شهر، همچنان تداوم یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز