خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور تاتارستان در دیدار با شهردار تبریز؛

همکاری جمهوری‌های روسیه و استان‌های ایرانی، یک روند ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۱۸

رییس‌جمهور تاتارستان به زودی به ایران سفر می کند.

رییس‌جمهور تاتارستان گفت: خواهرخواندگی دو شهر تبریز و قازان، فرصت آشنایی دو شهر را با فرهنگ غنی یکدیگر، فراهم ساخته است.

به گزارش ایلنا رستم مینیخانوف، در دیدار با شهردار تبریز، اظهار داشت: افتتاح سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان، در تقویت روابط در ارتباطات علمی، فرهنگی و آموزشی نقش بسیار کارسازی داشته‌است.

وی از سفر خود به تهران در ماه آتی میلادی خبر داد و افزود: این سفر ارزشمند، در سفر ماه مارس به تهران، بیشتر بارز خواهد بود.

رییس‌جمهور تاتارستان با تاکید بر افزایش حجم تبدلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاتارستان و ایران، جمهوری تاتارستان را یکی از مناطق عمده نفتی و صنعتی فدراسیون روسیه خواند و افزود: استخراج نفت، ماشین‌سازی، کشتی‌سازی و همچنین پارک‌های تکنولوژی و دستاوردهای علوم ربات و بیوتکنولوژی، از قابلیت‌های تاتارستان در ایجاد فرصت‌های مشترک اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است که در صورت پیگیری مستمر، از تاثیر تحریم‌های اعمالی به دو کشور، از سوی برخی کشورهاست.

مینیخانوف، قازان را مرکز آموزش بزرگ روسیه خواند و افزود: هم‌اکنون ۱۸۰ هزار دانشجو در آکادمی علوم، دانشگاه فدرال، انستیتوهای پژوهشی شهر قازان، فعال است که در این میان، شماری از دانشجویان ایرانی نیز در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مرکز ایران‌شناسی در دانشگاه فدرال قازان فعال بوده و موجب افزایش همکاری مشترک محققان ایرانی و تاتاری شده است.

رییس‌جمهور تاتارستان، برگزاری جشنواره‌های سینمایی، نمایشگاه‌ها، رقابت‌های ورزشی و فرصت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را در راستای افزایش همکاری‌های دو جانبه ضروری عنوان کرد و گفت: همکاری جمهوری‌های روسیه و استان‌های ایرانی، روند ارزشمندی است که موجب خواهد شد روابط مشترک دو کشور، با بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها و زمینه‌ها، تدوام داشته باشد.

مینیخانوف از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان، به خاطر تلاش برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در قازان قدردانی کرد.

در پایان این دیدار، هدایای بومی و صنایع دستی شهرهای قازان و تبریز بین رییس جمهور تاتارستان و شهردار تبریز مبادله شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز