خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۹۱ درصد کلاسهای درس کشور پس از پیروزی انقلاب احداثشده است

کد خبر : ۲۴۹۹۲۸

دبستان راضیه روشنایی در بناب با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۱ درصد کلاس های درس کشور پس از پیروزی انقلاب احداثشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی رییسی روز شنبه در مراسم بهره برداری از دبستان راضیه روشنایی در بناب، وضعیت آموزش و پرورش در دوران قبل از انقلاب اسلامی رضایت بخش ندانست و گفت: یکی از برکات نظام ایجاد امکانات آموزشی برای همه دانش آموزان است،

وی با بیان اینکه در ۳۶ سال گذشته هر روز به طور متوسط ۳۷ کلاس درس در کشور ساخته شده است در عین حال افزود: نقش خیران مدرسه ساز در این زمینه جدی و برجسته بوده است.

رییسی گفت: از ۴۹۰ هزار کلاس درسی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور احداثشده ۲۱ درصد آن یعنی ۹۸ هزار کلاس درس را خیران مدرسه ساز ساخته اند.

به گفته وی براساس برآوردی که انجام شده است حدود دو و نیم میلیون دانش آموز در مدارسی که توسط نیکوکاران ساخته اند مشغول به تحصیل هستند.

دبستان دخترانه راضیه روشنایی با همت خیر مدرسه ساز تهرانی مصطفی روشنایی فر ساخته شده و این خیر مدرسه ساز در مراسم امروز ۵۰ درصد هزینه احداثیک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر در شهرستان بناب را تعهد کرد.

شهرستان بناب با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و بیش از ۲۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز