خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه روابط بین تبریز و گنجه، خواسته قلبی ماست / به دنبال توسعه روابط تجاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۵۹

اراده رهبران دو کشور بر توسعه روابط در همه زمینه‌ها استوار است و مسوولان دو کشور باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: توسعه روابط بین تبریز و گنجه، خواسته قلبی ماست

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده امروز یکشنبه در دیدار با استاندار گنجه، با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و مذهبی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: اراده رهبران دو کشور بر توسعه روابط در همه زمینه‌ها استوار است و مسوولان دو کشور باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

وی به دیدارهای متعدد روسای جمهور ایران و آذربایجان اشاره کرد وگفت: این دیدارها و اراده سیاسی که بین دو کشور وجود دارد، زمینه را برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف فراهم کرده و در این راستا آذربایجان شرقی آماده است در همه زمینه‌ها با استان گنجه همکاری کند.

جبارزاده با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید فولاد و مصالح ساختمانی، صنایع خودروسازی و ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی و لبنی، گفت: ۸۵ درصد از صنایع استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تولیدکنندگان ما این توانایی را دارند تا محصولات مورد نیاز استان گنجه را تامین کنند.

وی همچنین به اشتراکات فرهنگی تبریز و گنجه اشاره کرد و گفت: تبریز شهری تاریخی و فرهنگی است و ما حاضریم ارتباطات خود را در همه زمینه‌ها گسترش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود هفت دانشگاه معتبر دولتی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی متعدد در این، گفت: این مراکز می‌تواند زمینه خوبی برای روابط علمی و تحقیقاتی باشد.

وی ضمن قدردانی از سفر هیات فرهنگی استان گنجه به تبریز، خاطرنشان کرد: امیدوارم این دیدارها زمینه‌ساز روابط عمیق بین مردم تبریز و گنجه باشد و این خواسته قلبی ماست.

جبارزاده با بیان این که بین دو استان پیوندهای زیادی وجود دارد، افزود: همه زمینه‌ها را برای افزایش مناسبات تبریز و گنجه فراهم می‌کنیم.

وی همچنین از کارآفرینان و صاحبان صنایع استان گنجه دعوت کرد با حضور در تبریز و دیدار با صاحبان صنایع آذربایجان شرقی، زمینه‌های توسعه روابط تجاری بین دو استان را بیشتر بررسی کنند.

گنجه با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان پس از باکو است که در ۴۰۰ کیلومتری مرکز این جمهوری قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز