خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

کارگران نگران معوقات حقوق و عیدی پایان سال نباشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۹۳

مشکل خاص کارگری در استان آذربایجان شرقی وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد: کارگران واحدهای تولیدی مشکل‌دار آذربایجان شرقی، نگران معوقات حقوق و عیدی پایان سال نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شبستری خیابانی که عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن پایان سال، برخی نگرانیها در مورد برخی واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ و بروز مشکلات کارگری وجود داشت که صاحبان این واحدهای تولیدی به دلیل پاره ای مسایل از جمله تاثیرات تحریم ها، فروش کالا، فقدان نقدینگی و تأمین مواد اولیه توانایی لازم در پرداخت حقوق کارگران خود نداشته باشند که با پیگیری های انجام شده از طریق شورای تأمین و کمیسیون کارگری پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی یکی از مشکلات موجود در بخش صنعت و تولید فقدان آمار صحیح از واحدهای فعال استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: در همین راستا در نخستین گام، سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به پالایش و ارایه آمار واحدهای فعال استان کرد که بر همین اساس مشخص از میان آمارهای اعلامی ۱۲ هزار و ۱۰ هزار واحدی استان، تنها ۳ هزار و ۲۲۳ واحد فعال هستند که از این تعداد ۱۳۰ مورد واحد بزرگ، ۱۷۷ واحد متوسط. ۲ هزار و ۸۱۶ واحد صنعتی کوچک تشکیل می دهند.

شبستری با تأکید بر اینکه مشکل خاص کارگری در استان آذربایجان شرقی وجود ندارد، افرود: ۱۶ کارخانه مهم استان آذربایجان شرقی مشکل دار بوده که عمدتا واحدهایی هستند که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده اند که مسئله اساسی آنها این است که این واحدهای صنعتی دراختیار افرادی قرار گرفته که از اهلیت لازم برخوردار نیستند و نظارت صحیح بر نحوه فعالیت آنها و تسهیلات پرداختی صورت نگرفته که در این ارتباط پیگیری های لازم برای رفع موانع و مشکلات آنها در حال انجام است.

وی کارخانجات ماشین آلات صنعتی، آهنگری، بلبرینگ سازی، سراب بافت، چرخشگر، بلبرینگ سازی، کمپرسورسازی، سازمان مخابرات را از جمله واحدهای مهم مشکل دار استان آذربایجان شرقی خواند و گفت: سال گذشته زمانی که فعالیت خود را در استان آذربایجان شرقی آغاز کردیم، شاهد برخی تجمعات و حضور کارگران در مقابل استانداری و فرمانداری تبریز بودیم که با تمهیدات به‌کار گرفته شده مشکلات این کارگران در حال رفع شدن است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی، با بیان این که تضعیف دولت به ضرر همه است، گفت: مردم نیاز به امید، آرامش و نشاط دارند.

شبستری افزود: تضعیف دولت، قطعا مغایر نظر رهبر معظم انقلاب است، چرا که ایشان بارها حمایت خودشان را از دولت اعلام کرده‌اند و دولت هم با همه مشکلات و کاستی‌ها زحمت می‌کشد و باید از ایجاد فضای تخریب و تضعیف دولت جلوگیری شود.

وی گفت: تمام گروه‌ها و جناح‌ها باید کمک کنند تا عزت و اقتدار ایران در دنیا ثابت شود و در حال حاضر تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تمام تلاششان را در تحقق این امر به کار گرفته‌اند.

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: امروز ایجاد اختلاف در جامعه و ناامید کردن مردم، حرکت کردن در مسیر دشمن و گناهی نابخشودنی است و کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند پایگاهی در بین مردم و نظام ندارند.

شبستری با بیان این که همه گروه‌ها باید خود را با مردم و انقلاب و رهبری تطبیق دهند، افزود: امروز کشور نیاز به آرامش دارد و باید همه در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید اعتدال و خردگرایی است، تاکید کرد: دولت با نگاه‌های تند و افراطی مخالف است و در این زمینه در بدنه دولت از همه جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

شبستری با بیان این که فضای سیاسی استان بهتر از استان های دیگر است، به برخی مطالب منتشر شده در سایت های خبری اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و سایت‌های خبری در کنار انتقاد از دولت، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دولت را هم بنویسند، چرا که گاهی احساس می‌شود موفقیت‌های نظام و دولت به طور شایسته انعکاس نمی‌یابد.

وی با بیان این که از فعالیت گروه های شناسنامه‌دار و سیاسی بدون تنش و در فضای سالم و آرام حمایت می کنیم، افزود: با هدف شفافیت فعالیت‌های سیاسی، طرح شناسنامه دار کردن احزاب و گروه های سیاسی در استان در دستور کار قرار گرفته و اعلام شده همه گروه های سیاسی برای فعالیت ها خود باید مجوز اخذ کنند.

شبستری با بیان این که ۱۴ تشکل سیاسی مجوزدار و ۱۴ تشکل دانشجویی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۶۹ حزب سیاسی بدون مجوز درحد کانون و انجمن های سیاسی در استان وجود دارد که به دنبال ساماندهی آن ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان‌های مختلف مردم نهاد در استان، افزود: ۴۹۳ سازمان در حوزه اجتماعی، ۲۳۶ سازمان در حوزه فرهنگی، ۱۹۹ سازمان در حوزه بهداشت و سلامت و ۱۲ سازمان در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند و در سال جاری از ۲۵ درخواست برای تاسیس سازمان مردم نهاد در استان، تشکیل سه نهاد مورد تایید قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امینتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که این استان به رغم مرزی بودن از امن‌ترین استان‌های کشور است و هیچ گونه چالش امنیتی درآن وجود ندارد، افزود: شورای تامین استان و شهرستان‌ها با حساسیت مسایل و چالش‌های احتمالی امنیتی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و کارگری را رصد و نسبت به آن ها تدبیر می کند.

شبستری، در ادامه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی ما برگزاری سالم و پرشور انتخابات است و در این راه بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه گرایش و سوگیری تلاش می‌کنیم تا تمام اقشار مختلف مردم حضوری پرشور در این انتخابات داشته و موجب یاس دشمنان شوند.

وی با بیان این که دولت بدون جهت‌گیری و گرایش‌های خاص، مجری بی طرف انتخابات خواهد بود، افزود: کسانی که تحرکات انتخاباتی زودهنگام انجام می‌دهند کار آنها خلاف قانون بوده و ثبت و ضبط می شود، ضمن این که با مدیران اجرایی که با تحرکات انتخاباتی نمایندگان همراهی کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی، هم‌گرایی و ایجاد وحدت را جزو اولویت‌های مدیریت استان اعلام کرد و افزود: چرخ توسعه استان با هم‌گرایی و همکاری مدیران به حرکت درآمده و در این مدت شاهد فعالیت مدیران اجرایی استان هستیم.

وی، نتیجه ایجاد وحدت و هم‌گرایی بین دستگاه‌های اجرایی استان را وجود امنیت در استان دانست و گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های امن کشور به حساب آمده و هیچ‌گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

وی در ادامه به عملکرد مدیران اجرایی استان اشاره کرد و گفت: عزل و نصب مدیران، جزو وظیفه ما نیست و ما به عملکرد مدیران نظارت داریم، مدیرانی که قوی هستند مورد تشویق قرار گرفته و به مدیران ضعیف نیز تذکرات لازم داده می‌شود.

شبستری گفت: تلاش ما این است که مدیران با دولت همسو شده و سیاست‌های دولت را به جلو ببرند و در این مسیر همه مدیران تلاش خود را انجام می‌دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه اکثر مدیران اجرایی استان توانمند هستند، اظهار کرد: ما به عملکرد مدیران نگاه می‌کنیم و با دیدگاه‌های حذفی جلو نمی‌رویم.

وی همچنین به تامین امنیت سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و ادامه داد: امنیت سرمایه‌های داخلی و خارجی جزو وظایف ماست و در راستای اهداف دولت امنیت لازم را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم می‌آوریم.

شبستری، همچنین در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور یکی از اقدامات اساسی در بخش درمان است که تمام آحاد جامعه به خصوص بیماران صعب العلاج و خاص را تحت پوشش درمانی قرار داده و باری از دغدغه‌های ذهنی بیماران و خانواده آنان را در خصوص هزینه بیماری کاسته است.

وی در خصوص گردشگری سلامت و مشکلات این حوزه نیزگفت: در این زمینه برخی سودجویی‌ها موجب مشکلاتی شده است که به دنبال سامان‌دهی و حل این مشکلات هستیم.

شبستری افزود: در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده تا با شفاف سازی نرخ خدمات درمانی، از این سودجویی‌ها جلوگیری شود. در بیمارستان ها هم با درج هزینه خدمات درمانی، تمهیداتی برای راهنمایی بیماران خارجی بر اساس زبان های ملی آنها اجرایی شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که سرقت و طلاق از آسیب های عمده در استان هستند، گفت: در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مصوبات ارزنده ای در خصوص کاهش این آسیب ها صورت گرفته و عملیاتی شده است.

شبستری با اشاره به ۴۲ مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: نصب سنسور هشدار دهنده افزایش مونوکسید کربن در اماکن عمومی از جمله خوابگاه‌های دانشجویی و سربازی و مراکز شبانه روزی آموزش و پرورش از جمله مصوبات این کارگروه بوده است.

وی از جمله ۲۱ مصوبه کمیته بیماران خاص استان را رسیدگی به مشکلات درمانی، دارویی، آزمایشگاهی و توانبخشی این بیماران برشمرد و گفت: همچنین ۱۰۰ دستگاه دیالیز خریداری و به زودی وارد چرخه درمان استان خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی در خاتمه به دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به مناسبت ۲۹ بهمن طبق روال سال‌های گذشته امسال نیز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در روز ۲۹ بهمن با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز