خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی ۸ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۳۴

در ۱۰ ماهه امسال، میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده که ۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، کریم مهری با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار داشت: ۲۵۰ هزار بهره بردار در این استان در زمین‌های کشاورزی و باغی و دامداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آب مورد نیاز از ۱۳۰ سد کوچک و بزرگ و چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و قنات‌ها تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف رتبه‌های برتر کشوری را دارد، افزود: ۳۷ درصد محصولات کشاورزی این استان به سایر استان‌ها و ۵ درصد به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی با بیان اینکه امسال در ۱۰ ماهه اول سال جاری شاهد رشد ۸ درصدی در میزان صادرات محصولات به کشورهای خارجی هستیم، اظهار داشت: سالانه ۲۶۰ میلیون دلار صادرات کشاورزی به خارج از کشور داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه براساس سند تدبیر وتوسعه استان در۱۰ هسته راهکارهای توسعه بخش کشاورزی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای طرح مروجان کشاورزی روستاها را به علم روز کشاورزی مجهز کرده و در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی نیز با اعتبار۸۰۰ میلیاردریال در تامین ماشین آلات اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به تنظیم بازار محصولات کشاورزی توسط این سازمان گفت: با تامین مواد کشاورزی و خریدهای تضمینی و مدیریت تولید اجازه نوسان شدید قیمت‌ها را در بازار محصولات کشاورزی نداده‌ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه ستاد مربوطه در ۱۱ شهرستان استان برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا میزان آب ورودی به دریاچه با مشکل مواجه نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز