خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی:

انحصار شرکت‌های بازرسی آسانسور در تبریز شکسته شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۴۶

سازمان نظام مهندسی با داشتن بیش از ۶ هزار مهندس و کارشناس در رشته‌های برق و مکانیک ظرفیت خیلی خوبی برای انجام وظایف نظارت و کنترل بر روی آسانسور دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان‌شرقی خواستار واگذاری شرکت‌های بازرسی آسانسور به این سازمان شد.

به گزارش ایلنا، ایرج شهین‌باهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: انحصار شرکت‌های بازرسی آسانسور شکسته و باید از بین برود.

وی در ارتباط با ادعای اخیر مدیر کل استاندارد آذربایجان‌شرقی، مبنی بر نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی به وظیفه خود در کنترل مصالح ساختمانی عمل نمی‌کند، اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم بحث‌های کنترل و نظارت آسانسور زیرنظر شرکت‌های بازرسی است که تحت نظر اداره استاندارد فعالیت می‌کنند و تعداد این شرکت‌ها هم توسط خود اداره استاندار، ۱۱ شرکت اعلام شده است.

شهین باهر در پاسخ به این مسئله که سازندگان و پیمانکاران ساختمانی معتقدند، تعداد این شرکت‌ها خیلی کمتر و محدودتر است، گفت: البته ما هم از فعالیت ۵ یا ۶ شرکت بازرسی آسانسور مطلعیم اما اعلام سازمان اداره استاندارد ۱۱ شرکت بازرسی است.

وی گفت: وقتی در صادر کردن شناسنامه فنی ساختمان‌ها همه موارد به عهده سازمان نظام مهندسی است به غیر از کنترل آسانسورها با این حساب وقتی مسئولیت این کار را به ما نداده‌اند چگونه می‌گویند نظام مهندسی به مسئولیتش عمل نمی‌کند و این در حالی است که ما بارها درخواست کرده‌ایم مسئولیت این کار را به ما بدهند.

شهین باهر با تاکید بر اینکه سلامت همشهریان ما مسئله خیلی مهمی است، افزود: ما بارها گفته‌ایم که آمادگی قبول این مسئولیت را داریم و ماه گذشته نیز این آمادگی را طی نامه‌ای به معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرده‌ایم تا مسئولیت ایمنی و کنترل آسانسور را برعهده بگیریم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی با داشتن بیش از ۶ هزار مهندس و کارشناس در رشته‌های برق و مکانیک ظرفیت خیلی خوبی برای انجام وظایف نظارت و کنترل بر روی آسانسور دارد، گفت: به این صورت ما می‌توانیم تعداد شرکت‌های بازرسی و کنترل را افزایش دهیم و انحصار این شرکت‌ها را از بین ببریم تا کار مردم روی زمین نماند و البته مستندات تمام مکاتبات ما در این زمینه نیز موجود است.

شهین‌باهر تاکید کرد: سلامت مردم مسئله خیلی مهمی است و از این جهت ما نه تنها اعلام آمادگی کرده‌ایم بلکه خواهش می‌کنیم که این مسئله را به ما واگذار کنند تا انحصار این شرکت‌ها شکسته شود همانطور که در قزوین هم این مسئله را به سازمان نظام مهندسی واگذار کرده‌اند.

سقوط آسانسور در یک ماه گذشته در اداره پست جان یک کارمند ۴۵ ساله را گرفت و چند ساعت بعد سقوط آسانسور در شهرک باغمیشه جان یک تعمیرکار را گرفت و در پانزدهم بهمن نیز به دنبال سلسله اشکالات آسانسوری سقوط آسانسور در محله عجب‌دفتری تبریز موجب شکستگی پا و ستون فقرات یک خانم ۳۷ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز