خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

قیام ۲۹ بهمن تبریز، ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۳۳

مبارزات مردم آذربایجان علیه بیگانگان در طول تاریخ نشان دهنده غیرت دینی بوده و شجاعت آنها است که همیشه پشتیبان و حامی ولایت فقیه و روحانیت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شجاعت و غیرت دینی و مهد علم و ادب بودن، را از جمله امتیازات آذربایجانی‌ها و به ویژه تبریزی‌ها خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری که امروز در همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز سخن می‌گفت افزود: آثار این دو امتیاز مهم مردم آذربایجان را می‌توان در دستاوردهای قبل و بعد انقلاب اسلامی به عینه مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه قیام مشروطیت و نهضت تنباکو با رهبری و هدایت علمای این سرزمین، باعثحضور مردم آذربایجان برای دفاع از کیان و خاک ایران شد، تصریح کرد: مبارزات مردم آذربایجان علیه بیگانگان در طول تاریخ نشان دهنده غیرت دینی بوده و شجاعت آنها است که همیشه پشتیبان و حامی ولایت فقیه و روحانیت بودند.

امام جمعه تبریز، قیام ۲۹ بهمن تبریز را از دیگر ثمرات مبارزات ملت آذربایجان برشمرد و اضافه کرد: قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند تا اینکه ستون فقرات رژیم پهلوی با این قیام شکسته شد و این انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز