خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری:

مهم‌ترین موضوع حوزه پژوهش کشور فقدان تقاضا محوری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۴۸

اساتید و پژوهشگران کشورمان عادت کردند که کارهای تحقیقاتی را همین طوری و بدون مشتری انجام دهند که این کار چندان مثمرثمر نخواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مهم‌ترین موضوع حوزه پژوهش کشور فقدان تقاضا محوری خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، سورنا ستاری، امروز در نشست هم اندیشی با دبیران و مسئولان کمیته‌ها و ستادهای توسعه فناوری نانو، بیو، نفت و گاز، طب سنتی و فناوری اطلاعات در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز گفت: اساتید و پژوهشگران کشورمان عادت کردند که کارهای تحقیقاتی را همین طوری و بدون مشتری انجام دهند که این کار چندان مثمرثمر نخواهد بود و باید طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها بر اساس نیاز روز جامعه و برای حل مشکلات کشور و برای رفاه جامعه بکار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه نخستین گام برای تحقق درآمدزایی از پژوهش، داشتن مشتری و شناخت نیازهای واقعی جامعه و بازار است، تصریح کرد: مسایل کشور و استان‌ها باید از طریق دانش، فکر و اندیشه دانشگاهیان و محققان حل شود که در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند.

ستاری اضافه کرد: ما می‌خواهیم با فرهنگ سازی در جامعه و به ویژه در دانشگاه‌ها و مراکر تحقیقاتی نشان دهیم که می‌توان با فکر و تولید علم و فناوری در کشور به ثروت دست یافت که در این خصوص نیز حل مشکلات استان باید اولویت اصلی مراکز دانشگاهی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما دانشگاهی که صد در صد با پول دولتی اداره شود، نمی‌خواهیم، یادآور شد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشورمان دارای پتانسل‌های زیادی دارند و ما به مراکز دانشگاهی نیاز داریم که کار آفرین باشند و طمع و شیرینی وجود این مراکز در وجود مردم احساس شود و به داشتن این مراکز علمی افتخار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه ستادهای فناوری خوبی در آذربایجان‌شرقی فعال شده‌اند که امیدواریم با فعالیت این ستاد‌ها و کمیته‌ها برخی مشکلات موجود در استان برطرف شود، خاطر نشان کرد: ما باید از امکانات دولتی برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه‌ای که پایه آن نابودی منابع طبیعی و ایجاد مشکل برای رفاه حال شهروندان باشد پذیرفتنی نیست افزود: باید پژوهش‌های دانش محور با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی و به ویژه برای آسایش مردم مورد توجه باشد.

نشست هم اندیشی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور امروز با حضور دبیران و مسئولان کمیته‌ها و ستادهای توسعه فناوری(نانو، بیو، نفت و گاز، طب سنتی و فناوری اطلاعات) در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز