خبرگزاری کار ایران

برف و کولاک بی‌سابقه در آذربایجان شرقی

تعطیلی مدارس و برخی دانشگاه‌ها در شهرهای آذربایجان شرقی / زمین گیر شدن ۵ پرواز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۹۷

بارش برف و کولاک سنگین که از عصر دیروز در استان آذربایجان شرقی آغاز شده شرایط این استان را از حالت عادی خارج و مردم ومسئولان را غافلگیر کرده است.

بارش برف و کولاک سنگین که از عصر دیروز در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی آغاز شده همچنان در بسیاری از مناطق این استان ادامه ادامه دارد و موجب تعطیلی مدارس شهری و روستایی در بیشتر شهرها و روستاها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بر اثر این کولاک شدید همچنین ادارات دولتی تبریز امروز با دو ساعت تأخیر آغاز به کار کردند همچنین کلاس‌های آموزشی صبح و بعد از ظهر برخی دانشگاه‌ها ازجمله تبریز، دانشگاه صنعتی سهند، شهید مدنی و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تعطیل اعلام شد.

بر پایه اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به دنبال بارش برف و سرما و کولاک شدید شیفت بعداز ظهر مدارس تعدادی از شهرها و روستاها شامل کلیه مقاطع تحصیلی(پیش دبستانی، ابتدائی، متوسطه دوره اول و دوم) در نواحی ۵ گانه تبریز(شهری و روستائی)، در شهرستان‌های کلیبر، ترکمانچای، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه، هریس، بستان آباد و تیکمه داش، هشترود، خسروشاه و خاروانا کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستائی و کلیه مقاطع تحصیلی استثنائی، مراغه، سراب و اهر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستائی، ایلخچی، ملکان و عشایر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستائی تعطیل اعلام شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پبش از این شیفت صبح روز شنبه دوم اسفندماه مدارس تعدادی از شهرها و روستاها نیز شامل کلیه مقاطع تحصیلی(پیش دبستانی، ابتدائی، متوسطه دوره ی اول و دوم) در نواحی ۵ گانه تبریز(شهری و روستائی)، در شهرستان های مراغه، ترکمانچای، کندوان، کاغذکنان، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه هریس، بستان آباد و تیکمه داش، هشترود، شبستر، خسروشاه و خدا آفرین کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستائی و کلیه مقاطع تحصیلی استثنائی، در شهرستان میانه در شیفت صبح فقط مدارس روستایی کلیه مقاطع، کلیبر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی و راهنمائی روستائی، سراب و اهر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستائی، بناب، ملکان و عشایر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستائی را تعطیل اعلام کرده بود.

موفقیت کامل عملیات برف‌روبی خیابان‌های اصلی شهر تبریز

از سویی دیگر مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: با توجه به بارش سنگین برف طی دیشب وامروز در شهر تبریز، ستاد بحران وهمچنین کلیه واحدهای خدمات شهری شهرداری تبریز به صورت شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه هستند.

مسعود حسن نژاد افزود: عوامل شهرداری تبریز در تلاش هستند تا محلات و کوچه‌های فرعی نیز برف‌روبی شود و عبور و مرور به حالت عادی در آنها صورت پذیرد.

مدیر بحران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در کمال آرامش و در کنار خانواده‌های خود از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

وی گفت: مدیریت بحران شهرداری تبریز درکنار مجموعه کارکنان شهرداری بصورت ۲۴ ساعته و با تمام توان خود، آماده مقابله با هرگونه شرایط بحرانی و حاد جوی هستند.

وی همچنین ضمن دعوت شهروندان تبریزی به حفظ آرامش و بردباری، اظهارداشت: تیم های عملیاتی ستاد بحران وخدمات شهری شهرداری تبریز هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند تا با پاشیدن مخلوط شن و نمک در مسیرهای اصلی وفرعی، عبور ومرور همشهریان عزیز را تسهیل کنند.

مدیر بحران شهرداری تبریز از همشهریان، رانندگان و مسافران خواست تا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و خودروی خود را با وسایل ایمنی زمستانی، تجهیز کنند.

زمین گیر شدن ۵ پرواز فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد: از دیشب و همزمان با بارش برف تاکنون ۵ پرواز فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز لغو شده است.

به گفته مصطفی صفایی ۲ پرواز شرکت هواپیمایی آتا به مقصد تهران در اواخر دیشب به دلیل بارش سنگین برف و کاهش دید لغو شده است.

وی افزود: ۳ پرواز صبح امروز نیز کنسل شدند که یک از پروازها به مقصد فرودگاه آتا ترک استانبول و ۲ پرواز نیز مربوط به فرودگاه مهرآباد امام تهران می‌شد.

مدیرکل فرودگاه آذربایجان‌شرقی در عین حال از برقراری پروازهای این فرودگاه خبر داد و گفت: ‌ تا دقایقی دیگر پرواز تهران به مقصد تبریز صورت می‌گیرد چرا که وضعیت دید مناسب و باند نیز از لحاظ پذیرش هواپیما مشکلی ندارد.

علیرغم شدت بارندگی، خدمات ناوگان اتوبوسرانی همچنان ادامه دارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز از تداوم ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی تبریز علی رغم تداوم بارندگی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش، شمس الله فیروزیان گفت: با توجه به بارش نزولات آسمانی از روز گذشته در شهر تبریز و مشکلات عبور و مرور در معابر، ناوگان اتوبوسرانی در شرایط برفی و یخبندان خدمات خود را ارائه می‌کند.

وی فعالیت اتوبوسهای سامانه تندرو را در وضیعت فعلی مناسب خواند و افزود: علیرغم مشکلات در عبور و مرور بویژه در مناطق بالای شهر خدمات سامانه تندرو به نحو مطلوب انجام می‌پذیرد.

وی افزود: علاوه بر نظارت میدانی بر عملکرد ناوگان توسط مسئولین ذیربط، مرکز کنترل هوشمند اتوبوسرانی نیز به صورت تصویری نظارت همگانی خود را در راستای ارائه خدمات بهتر در شرایط بحرانی اعمال می‌کند.

فیروزیان به عدم رسیدن اتوبوس‌های بعضی خطوط به انتهای مسیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه گروههای نمک پاشی شهرداری به بعضی مناطق نرسیده به همین جهت خدمات در مناطق بالای شهر به کندی در حال انجام است.

این در حالی است که جابجایی مسافران در خیابان‌های شهر تبریز به دلیل فقدان وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی با مشکل مواجه است.

قطعی گاز در برخی نقاظ شهر تبریز

در بحبوحه سردی هوا و کولاک شدید روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از قطعی جریان گاز طبیعی برخی نقاط شهر تبریز در بعداز ظهر امروز خبر داد.

بر اساس این گزارش، جریان گاز طبیعی مشترکان خیابان پروین اعتصامی، ۱۴ متری نیما، ۲۰ متری اعتصامی، کوی وحدت و ۱۸ متری هما و ۶ متری میخک و کوچه های فرعی واقع در کوی ولیعصر، همچنین جریان گاز مشترکین محدوده خیابان ۳۵ متری رازی و خیابان جلالیه ازساعت ۱۴ تا ۱۷ روز شنبه قطع خواهد شد.

شرکت گاز استان علت این قطعی جریان گاز را جابجایی خط تغذیه و شبکه تاسیسات گاز به منظور گاز دار کردن کتابخانه شهرداری تبریز و مجتمع آراز اعلام کرده و از مشترکان مناطق یاد شده خواسته است تا برای این مدت تمهیدات لازم را اندیشیده و آمادگی لازم را داشته باشند.

البته معلوم نیست این اقدام در این شرایط سرمای شدیدچه الزامی داشته است.

زمین گیر شدن ۲۰۰ دستگاه خودرودر آزادراه‌های آذربایجان شرقی

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد ۲۰۰ دستگاه خودرو در آزاد راه های استان بر اثر بارش شدید برف و کولاک زمین گیر شده‌اند.

توحید اخلاقی گفت: سرنشینان این خودروها پس از امداد رسانی توسط عوامل راهداری، در اماکن و مجتمع های بین راهی اسکان داده شدند.

به گفته وی بارش برف و کولاک در اکثر جاده‌های مواصلاتی استان ادامه دارد و با هماهنگی پلیس راه استان مسیر رفت و برگشت آزاد راه تبریز - زنجان بسته شده است.

اخلاقی با بیان اینکه بقیه راه‌های مواصلاتی استان باز است، خاطرنشان کرد: بارش برف و کولاک در اکثر این مسیرها ادامه دارد و تردد خودروها به سختی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و برف روب در نقاط مختلف استان عملیات مسیرگشایی و برف روبی را آغاز کرده‌اندگفت: عملیات مسیرگشایی آزاد راه تبریز - زنجان نیز از چندین محور آغاز شده و دستگاه‌های کمکی نیز وارد عمل شده‌اند.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز از گرفتار شدن حدود یک هزار دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین در کیلومتر ۱۷۰ تبریز - زنجان در آزاد راه پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

سرهنگ حسن فرجیگفت: به علت همکاری نکردن پلیس راه زنجان برای ممانعت از ورود خودروها به این آزادراه، این مسافران هم اکنون در اثر کولاک و بارش شدید برف در مسیر زنجان به تبریز گرفتار شده‌اند.

به گفته وی با تداوم بارش شدید برف و کولاک احتمال بسته بودن بزرگراه تا اواخر امشب وجود دارد.

البته معلوم نیست دلیل این عدم همکاری چه بوده است و چرا مسئولان پیش از این به فکر چاره و اتخاذ پیش بینی‌های لازم نبوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز