خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه دستگاه اختراع در مرحله تجاری سازی و تولید انبوه در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۴۰

دستگاه خشک کن آزمایشگاهی هوشمند، دستگاه پوست کن گردو(ورود به فاز صنعتی)، دستگاه گرده‌افشان(ورود به فاز صنعتی) و صفحه فشاری(تعیین میزان رطوبت خاک) شامل این دستگاه ها بود.

همزمان با افتتاح ساختمان جدید هرباریوم مرکزتحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی از سه دستگاه اختراع و ابداع شده در زمینه‌های صنایع غذایی و تبدیلی و آب و خاک که به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده بودند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دستگاه خشک کن آزمایشگاهی هوشمند، دستگاه پوست کن گردو(ورود به فاز صنعتی)، دستگاه گرده‌افشان(ورود به فاز صنعتی) و صفحه فشاری(تعیین میزان رطوبت خاک) شامل این دستگاه ها بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم بر لزوم توسعه فعالیت‌های دانش بنیان کشاورزی با همکاری محققان مرکز تحقیقات و افزایش بیشتر نقش راهبردی مرکز در برنامه‌های ترویجی تاکید کرد.

کریم مهری با اشاره به پدیده خشکسالی و کم آبی، لزوم توجه و فعالیت بیشتر علمی محققان مرکز را خواستار شد و گفت: با وجود ۱۸۳ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در شرق دریاچه ارومیه، ۱۵ هزار هکتار از این اراضی بحران‌زا شده‌اند و پژوهشگران کشاورزی باید در این خصوص مطالعات دقیق کرده و راهنمای توسعه کشاورزی پایدار باشند.

در این مراسم همچنین ساختمان جدید هرباریوم بخش جنگل و مرتع مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز