خبرگزاری کار ایران

باردیگر برف وبوران حریف نجاتگران هلال احمر نشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۹۵

بیمار بدحال ورزقانی بعد از ۳۶ ساعت عملیات نجات یافت. / این عملیات بیش از ۳۶ ساعت به طول انجامید ودر آن تیم هایی از راه و شهر سازی و هلال احمر ورزقان و معاونت امداد ونجات استان نقش داشتند.

نجاتگران جمعیت هلال احمر ورزقان و نجاتگران تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز در یک عملیات مشترک امدادی سخت و طاقت فرسا توانستند بعد از ۳۶ ساعت جان بیمارروستایی را در ورزقان نجات دهند.

به گزارش ایلنا رئیس جمعیت هلال احمر ورزقان در تشریح این عملیات گفت: در پی اعلام بخشداری مرکزی ورزقان مبنی بر وجود فرد بیماربسیار بدحال در روستای جنگلی طویل از توابع ورزقان، نیروهای اورژانس دست بکار شده و بالگرد اورژانس از تبریزوارد عملیات می‌شود که بعلت وضعیت نامساعد جوی امکان فرود بالگرد میسر نمی‌شود.

علی غفاری ادامه داد: بدنبال در خواست فرمانداری شهرستان ورزقان از هلال احمر، نجاتگران جمعیت هلال احمر بعداز ظهر روز دوشنبه ۴ اسفند اکیب‌های امدادی را در قالب دو تیم از ورزقان و تبریز وارد عمل شدند.

وی افزود: اکیب بازگشایی راه روستایی اداره راه هم در محل حاضر شده واقدام به مسیرگشایی نمود که تا پاسی از شب عملیات ادامه داشت که در ادامه با دستور مدیرعامل هلال احمراستان خودروی امدادی آرگو نیز به جمع تیم امدادی هلال احمر ملحق شد.

رئیس هلال احمر ورزقان خاطرنشان کرد: با توجه به برف سنگین مسیر خودروی برف روب هم به محل رسیده وعملیات نجات آغاز گردید، برف و بوران و سرما بشدت در فعالیت تیم های امدادی اثر می‌گذاشت ولی نهایتاً با تلاش چند ساعته، نجاتگران به روستا رسیده وبیماررا که جوانی ۲۶ ساله و از ناحیه شکم دچار درد شدید شده و احتمال ترکیدگی آپاندیس داشت ارزیابی نموده وباخودروی آرگو به سمت خودروهای امدادی هدایت کردند.

غفاری تصریح کرد: در راه برگشت نیز برف وکولاک شدید وطولانی وصعب العبور بودن مسیر مجددا امدادگران را با مشکلات عدیده مواجه ساخت ولی نجاتگران برای نجات جان یک هموطن راسخ تر گذشته، عملیات را ادامه داده تا اینکه بیمار را نزدیک خودروهای امدادی رسانده و از آنجا با آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی انتقال دادند،

گفتنی است: این عملیات بیش از ۳۶ ساعت به طول انجامید ودر آن تیمهایی از راه و شهر سازی و هلال احمر ورزقان و معاونت امداد ونجات استان نقش داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز