خبرگزاری کار ایران

در پی آلودگی هوا؛

آلودگی فعلی هوای تبریز متاثر از ریزگردهای کشورهای عراق و عربستان

فرماندار تبریز، آلودگی فعلی هوای تبریز پدیده‌ای طبیعی دانست و در ادامه افزود: این آلودگی متاثر از ریزگردهایی می‌شود که از کشورهای عراق و عربستان وارد کشورمان می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، در پی آلودگی شدید هوای  شهرستان تبریز کمیته کاهش و مقابله با آلودگی هوا جلسه اضطراری برگزار کرد.

فرماندار تبریز در این جلسه گفت: آلودگی فعلی تبریز پدیده طبیعی ومتاثر از ریزگردهای می شود که از کشورهای عراق و عربستان  وارد کشورمان شده است که استان آذربایجان شرقی  وشهرستان تبریز نیز از این آلودگی متاثر هستند و تشدید کننده این ریزگردها، آلاینده های هوا در خود مناطق است.

 شهرتی فر افزود: بر اساس اعلام  سازمان های هواشناسی ومحیط زیست آلودگی هوای شهرستان تبریز در صبح امروز136 PSI بود که در حال حاضر از 150 PSI  گذشه است که این میزان آلودگی هوا برای گروههای حساس مردمی وضیعت اضطراری است و این وضعیت تا روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه  مسئله مهم در درجه اول آگاهی بخشی به مردم است، از مردم خواست اگر ضرورت نداشته باشد تا حد امکان از بیرون رفتن خوداری کنند. 

در این جلسه مقرر شد برای کاهش و مقابله با تشدید آلودگی هوا، پلیس راهور از تردد وسائط نقلیه که هوا را آلوده می کنند جلوگیری کند،سازمان شهرداری تبریز از فعالیت‌های عمرانی که توام با خاکبرداری و تخریب ساختمان و یا آسفالت ریزی است تا روز شنبه جلوگیری کند، پایگاه‌های سیار اورژانس و حلال احمر در مناطق مختلف شهری مستقر شوند، واحدهای صنعتی و کارگاهی که در آلودگی هوا نقش دارند از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت تعطیل اعلام شوند، مراکز آموزشی که کلاس‌های خصوصی برگزار می‌کنند تعطیل شوند و مردم از ورزش در محیط‌های باز و خارج از سالن‌های ورزشی خود داری کنند.

کد خبر : ۳۷۸۹۴۶