خبرگزاری کار ایران

خیرخواه مطرح کرد:

تقاضای تسهیلات برای 700 واحد تولیدی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۴۸۴

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: 700 واحد تولیدی با مراجعه به سایت سامانه بهین یاب برای بهره مندی از تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، سخاوت خیرخواه با اشاره به آغاز فرآیند شناسایی، راه‌اندازی و خروج واحدهای تولیدی از رکود از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری اظهار داشت: مشمولان این تسهیلات عمدتا صنایع تولیدی کوچک و متوسط دارای بازار فروش مناسب هستند که می‌توانند با دریافت نقدینگی واحدهای خود را فعال و راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده در سطح استان و هدایت واحدهای تولیدی جهت ثبت‌نام در سامانه بهین یاب ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضی و تشکیل پرونده، کمیته بررسی متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین نماینده تام الاختیار بانک‌های عامل نسبت به بررسی میزان درخواست تسهیلات اقدام و نهایتا پرونده برای تایید نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار ارسال می‌شود.

خیرخواه اظهار داشت: کمیته بررسی به صورت یک روز در میان تشکیل جلسه داده تا در سریع‌ترین زمان ممکن پرونده همه متقاضیان مورد بررسی و کارشناسی لازم قرار گیرد.

خیرخواه از عدم وجود محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه بهین‌یاب خبر داد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته متقاضیان واجد شرایط بیش از یک هزار واحد نیست و مدیران این قبیل واحدهای تولیدی می‌توانند در هر زمان با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت نام و ارائه مدارک اقدام کنند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این کارگروه گفت: ظرفیت این کارگروه در کاهش و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی معوقات بانکی مباحث مالیاتی بیمه‌ای و منابع طبیعی و محیط زیست است که با وجود همراهی دستگاه‌های دولتی در کمترین زمان ممکن به رفع این مشکلات اقدام می‌کنیم.

خیرخواه با اعلام آمار به تشریح اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال 95 در 13 جلسه کارگروه 55 پرونده تشکیل و برای حل و رفع موانع سرراه این واحدها 44 مصوبه به دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها ابلاغ شد که نهایتا به صورت مستمر پیگیر حسن انجام این مصوبه‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز