خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نتیجه همه اقدامات باید ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۰۷۶

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ایجاد اشتغال از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: نتیجه همه اقدامات باید افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید در استان گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که واردات کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود کاهش یابد که این خود باعث افزایش تولید در صنایع استان خواهد شد.

وی بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان ذکر کرد و گفت: بسیاری از محصولات تولیدی استان توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند که لازم است در راستای حمایت از تولید این محصولات، از واردات کالاهای مشابه جلوگیری شود.

جبارزاده افزود: بخشی از واحدهای تولیدی استان با ظرفیت پایین کار می‌کنند که اولویت ما در ماه‌های اخیر افزایش ظرفیت این واحدها و راه‌اندازی کامل خط تولید در آنهاست.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از آغاز واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش غیردولتی خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت اعتبارات دولتی، از سوی دولت مکلف شده‌ایم که از توان بخش غیردولتی، شهرداری‌ها، بخش تعاون و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.

وی تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان را بیش از دو هزار پروژه و ارزش آنها را بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در اولویت‌نخست، حدود 290 پروژه توجیه‌دار برای واگذاری به بخش غیردولتی آماده شده و روند واگذاری این پروژه‌ها به میزان اقبال بخش غیردولتی بستگی دارد.

جبارزاده همچنین بخش کشاورزی را از دیگر اولویت‌های استان در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در سال جاری توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی به عنوان زیربنای اقتصاد استان خواهیم داشت و همه مسئولان و فرمانداران موظف به پیگیری طرح‌های این بخش هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نتیجه همه اقدامات باید افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد، گفت: ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار داخلی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز