خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

رعایت بی‌کم و کاست ضوابط فنی آسفالت‌ریزی در پروژه‌های عمرانی

معاون‌عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تشدید نظارت بر تولید آسفالت و رعایت بی‌کم و کاست مقررات و ضوابط آسفالت‌ریزی در پروژه‌های عمرانی، گفت: حق نداریم اموال عمومی را بدون حساب و کتاب هزینه کرده و کارهای بی‌کیفیت انجام دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، حساسیت‌های ایجاد شده در خصوص کیفیت آسفالت را به‌جا و درست دانست و افزود: متولی این امر فقط اداره کل راه و شهرسازی نیست و سایر دستگاه‌های مسئول مانند بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم باید به تکالیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به تحویل قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوی دولت، گفت: با اجرای این سیاست فعالیت کارخانه‌های تولید قیر افزایش یافته و لازم است در خصوص استفاده از این فرصت برنامه داشته باشیم.

پورمهدی تصریح کرد: بارها به کارخانه‌های قیرسازی اعلام کرده‌ایم که اگر قیر با کیفیت تولید نکنند از آنها خرید نخواهد شد و مطلقا در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه در اثر این حساسیت‌ها، فضای رقابتی خوبی در راستای تولید قیر باکیفیت ایجاد شده و رویکرد مدیریت استان در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد رقابت سالم بین بخش‌های مختلف درگیر با این پروژه‌هاست.

وی در عین حال گفت: البته در فضای رقابتی گاهی قیمت‌های غیرواقعی ارایه می‌شود که موجب می‌شود پیمانکاران به سمت استفاده از مصالح ارزان و بی‌کیفیت سوق داده شوند که باید در این خصوص نیز نظارت کافی صورت گیرد.

پورمهدی با تاکید بر این که باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، افزود: تقویت وجدان کاری در شرکت‌های پیمانکار و مجریان پروژه‌های عمرانی ضروری است.

وی همچنین بر رعایت الزامات فنی از سوی تولیدکنندگان آسفالت، تشدید نظارت بر تولید و اجرای آسفالت، ارایه آموزش‌های لازم و نوسازی ماشین‌آلات تولید آسفالت و راه‌سازی تاکید کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به گزارش مطالعات اجرای سیستم گرمایش از کف در فضاهای آموزشی، گفت: با اتحاذ تدابیر لازم منعی برای استفاده از این سیستم در مدارس استان وجود ندارد و لازم است این گزارش در اختیار صاحب‌نظران نیز قرار گیرد.

کد خبر : ۳۹۹۴۵۳