خبرگزاری کار ایران

در استان آذربایجان شرقی؛

افتتاح بیش از ۷۰ مرکز نیکوکاری تا پایان سال ۹۵

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از افتتاح ۷۰ مرکز نیکوکاری دیگر در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، حسین دشتی در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری مسجد جامع روستای کندرود با اشاره به اینکه کمیته امداد نظارت غیرمستقیم بر مراکز نیکوکاری دارد، اظهار داشت: این مراکز استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفاً تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به همت خیرین مراکز نیکوکاری استان نوعروس پشت نوبت برای دریافت جهیزیه باقی نماند، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری فراتر از انتظار اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و خیرین این مراکز مورد وثوق مردم بوده و در متن مردم زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری، شناسائی نیازمندان و جذب خیرین به وجود آمده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال مراکز نیکوکاری استان در ماه مبارک رمضان 40 میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

دشتی با اشاره به اینکه 69 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، تاکید کرد: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیرین نیکوکار هستند و قسمت اعظم منابع این نهاد را کمک‌های مردمی تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۴۰۰۹۵۸