خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:

اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه، معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال 95

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان و لزوم ارزیابی دقیق این عملکرد گفت: در سال جاری میزان تلاش دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای سند تدبیر توسعه ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به روش سیستماتیک و به دور از حب و بغض است و خوشبختانه هر سال که می‌گذرد نتایج آن به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان در این جشنواره، گفت: هیچ دستگاهی نباید از ارزیابی عملکرد خود بترسد چرا که اگر معایب و محاسن عملکرد مشخص نشود ادامه راه سخت و دشوار خواهد بود.

جبارزاده تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید نتایج این جشنواره را ملاک قرار داده و تلاش کنند شاخص‌های عملکرد خود را در سال‌های آتی ارتقا دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که در سال جاری، اقتصاد مقاومتی نیز جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود، افزود: هیچ دستگاهی نمی‌تواند خود را خارج از بحث اقتصاد مقاومتی تصور کند و همه دستگاه‌ها به شکلی در این زمینه نقش دارند.

وی با تاکید بر این که همه دستگاه‌ها باید بخش عمده توان و انرژی خود را صرف پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی کنند گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد روند خوبی در این زمینه شروع شده و در ادامه کار باید با شتاب بیشتر گام‌های جدیدی برداریم.

جبارزاده همچنین عمل به سند تدبیر توسعه را از دیگر ملاک‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اعلام کرد و گفت: همه بر این باوریم که راه توسعه پایدار استان از اجرای این سند می‌گذرد لذا میزان موفقیت در این زمینه جزو معیارهای ارزیابی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع از نظر دینی و اعتقادی اظهار داشت: فلسفه حضور مسئولان خدمت به مردم است و برآیند کار دستگاه‌ها باید در جهت رفاه حال مردم و حل مشکلات آنان باشد.

وی با بیان این که هدف دولت یازدهم اداره کشور با تدبیر و زنده کردن امید در دل مردم است، افزود: قاعدتا افرادی که منافع خود را در خلاف جهت منافع مردم می‌بینند برای ناامیدی و دلسرد کردن مردم از نظام تلاش می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که ما وارث خون شهیدان هستیم گفت: آزادی‌خواهی و زیر بار ظلم نرفتن هزینه‌های زیادی دارد و ما با علم و آگاهی این راه را انتخاب کرده‌ایم و باید با تمام توان در آن قدم برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با قدردانی از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان عملکرد موفقی در سال 94 داشتند اما بر اساس دستورالعمل این جشنواره فقط 11 دستگاه به عنوان برتر انتخاب شده است.

وی با تاکید بر این که همه مدیران وظیفه دارند سازمان تحت مدیریت خود را به سمت قله‌های پیشرفت بکشانند افزود: باید انرژی و انگیزه لازم برای این کار را به سازمان خود تسری دهیم، چرا که با روزمرگی امکان رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

کد خبر : ۴۱۰۹۹۳