خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبرداد:

خودکفایی 3 هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی‌گفت: امسال3 هزار و 166 نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی خودکفا شده اند.

به گزارش ایلنا، حسین دشتی با بیان اینکه سال گذشته نیز پنج هزار و 769 نفر از مددجویان این نهاد به خودکفایی رسیده اند، گفت: این مددجویان با توانمندسازی و اعطای وام های اشتغال از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.

دشتی خاطرنشان کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کلید استقلال اقتصادی آنهاست و با اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال آنها فراهم می شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان را یکی از مهمترین راه کارهای کمیته امداد برای خوداتکایی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با آموزش‌های فنی و تخصصی، نظارت مستمر بر طرح‌های اجرایی، ارائه مشاوره‌های شغلی و هدایت مجریان طرح‌های اشتغال به سمت کارآفرینی، طرح های اشتغال به نتیجه مطلوب برسد.

به گفته وی کمیته امداد آذربایجان شرقی در پنج ماه امسال 695 فقره وام اشتغال با اعتبار 101 میلیارد و 606 میلیون ریال به گروه های هدف پرداخت کرده است.

دشتی افزود از مجموع وام های پرداخت شده 594 فقره وام از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها و 93 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است.

وی همچنین گفت این نهاد بسته تشویقی برای اشتغالزایی مددجویان در نظر گرفته است که براساس این بسته پیشنهادی کارفرمایان در صورت بکارگیری مددجویان تحت حمایتِ، در سال نخست 100 درصد و در سال دوم  50درصد هزینه بیمه مددجو را پرداخت میکند.

بیش از 70 هزار خانوار با 151 هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی هستند.

کد خبر : ۴۱۱۴۸۶