خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

منطقه آزاد ارس در خدمت توسعه آذربایجان شرقی

معاون عمرانی استان آذربایجان شرقی گفت: منطقه آزاد ارس با همه مسئولیتی که دارد علاوه بر توسعه خود به توسعه استان نیز کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در آیین افتتاح فاز اول پالایشگاه رهام در منطقه آزاد ارس، گفت: ارس بر اساس رسالتی که برای آن تدوین شده است حرکت می کند و افتتاح این پالایشگاه نیز در همین راستا است.

وی افزود: کارهای بزرگی در حوزه صنعت و عمران در ارس انجام شده و تمامی نیروهای اجرایی استان حمایت از منطقه آزاد ارس را تکلیف خود می دانند.

پورمهدی وارادت و صادرات کالا را جزو نیازهای اصلی فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: اقتصاد با توسعه در تمامی شاخه هایش معنی پیدا می‌کند و واردات و صادرات بخش اجتناب ناپذیر اقتصاد هستند.

فاز اول پالایشگاه رهام منطقه آزاد ارس بدون استفاده از منابع بانکی با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع قیر افتتاح و فاز دوم، عملیات اجرایی پروژه تولید بنزین، گازوئیل، انواع روغن و پالایش نفت خام با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه با سرمایه گذاری 450 میلیون دلار آن نیز کلنگ زنی شد.

کد خبر : ۴۱۲۵۹۹