خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی:

70 مرکز فرهنگی از دولت بودجه دریافت می‌کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون بیش از 70 مرکز فرهنگی از دولت بودجه دریافت می‌کنند که هیچ یک درخصوص مسائل فرهنگی پاسخ‌گو نیستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز، اسماعیل ضمن بازدید از سالن‌های نمایشگاه کتاب تبریز و نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود ترافیک ورودی نمایشگاه کتاب نشان از استقبال کم‌نظیر مردم فرهنگ‌دوست استان از این رویداد مهم فرهنگی دارد.

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و شرکت نمایشگاه بین‌المللی تبریز در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی است که به حق توانسته این مسأله را به بهترین شکل ممکن تحقق بخشد.

جبارزاده تصریح کرد: هم از نظر تعداد ناشران و هم میزان بازدیدکننده نمایشگاه چهاردهم نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد این نمایشگاه تنها فرصتی برای ارائه کتاب نیست بلکه فرصتی برای ایجاد شوق و انگیزه و همچنین ترغیب مردم برای انس با کتاب و کتابخوانی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از آثار و برکات نمایشگاه کتاب تبریز ترویج گفتمان فرهنگی به عنوان گفتمان غالب میان مردم و مسئولان است البته باید به این نکته مهم توجه داشت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل در استان‌ها نمی‌توانند به تنهایی در عرصه کتاب و کتابخوانی مؤثر واقع شوند.

وی با بیان این‌که تعداد مراکز فرهنگی موجب توزیع و پراکندگی بودجه فرهنگی کشور شده است گفت: باید متولی واحد فرهنگی در کشور داشته باشیم تا کارها با وحدت و انسجام و هماهنگی بیشتری پیگیری شود در این صورت می‌توانیم تنها از یک نهاد متولی فرهنگ نسبت به نقاط ضعف و قوت انتظار داشته باشیم.

جبارزاده ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 70 مرکز فرهنگی از دولت بودجه دریافت می‌کنند که هیچ یک در خصوص مسائل فرهنگی پاسخگو نیستند دور از انصاف است که تمام کاستی‌های فرهنگی کشور را تنها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طلب کنیم بایستی وحدت فرماندهی در امور فرهنگی در کشور ایجاد شود.

کد خبر : ۴۲۱۲۳۹