خبرگزاری کار ایران

علیرضا توسلی مطرح کرد:

ضرورت حضور محققان معین در شهرستان‌ها برای انتقال یافته‌ها به بهره‌برداران منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۹۹

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بر ضرورت حضور محققین معین در شهرستان‌ها برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران منطقه تاکید نمود.

به گزارش ایلنا، علیرضا توسلی در جلسه محققین معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی که با حضور محمدی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، روسای بخش‌های تحقیقاتی و محققین معین مرکز در اتاق جلسه مرکز برگزار شد، با اشاره به آیین‌نامه مشارکت محققان معین در فعالیت‌های ترویجی، افزود: اهداف آیین‌نامه عبارت از تسریع و تسهیل در پاسخگویی به نیازهای فنی بهره‌برداران و مروجان بخش، تقویت توان فنی و مهارتی مروجان مسئول پهنه و بهره برداران، افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی با توسعه کشاورزی دانش بنیان، تکمیل زنجیره دانش با انتقال یافته‌های تحقیقاتی قابل ترویج سازمان به عرصه، نیازسنجی پژوهشی مبتنی بر مشکلات واقعی عرصه‌های تولیدی و تحقق شعار سازمان پاسخگو با حضور محقق معین در کنار بهره بردار و مروج است.

 وی گفت: این اهداف با یک یا دو جلسه محقق نمی‌شود و حضور مستمر محقق معین در شهرستان‌ها برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران منطقه با برگزاری کارگاه آموزشی و نشر توصیه‌های فنی برای تحقق اهداف است که علاوه بر آن می‌توانیم با مسائل و مشکلات کشاورزی منطقه نیز آشنا شویم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم توصیه‌های فنی را که در تالار انتقال یافته‌های مرکز بارگزاری کرده‌ایم مستقیم به رابط پهنه اعلام کنیم تا به بهره برداران منطقه انتقال دهد.

 معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مرکز گزارشی هم از حضور خود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر ارائه داد و افزود: آفت تریپس پیاز از مشکلات کشاورزان منطقه آذرشهر بود و ما آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه های آموزشی در فصول داشت، کاشت و برداشت پیاز و سایر محصولات کشاورزی اعلام کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز