خبرگزاری کار ایران

در همایش قطعه سازی و خودروسازی تبریز ۲۰۱۸ مطرح شد ؛

الزام صنعتگران کشور به صادرات ،با کدام امنیت؟

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۱۱

صنعتگران باید با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند، باید این قطعات ماشین سازی بروز شود تا خودروسازی ما سیر صعودی پیدا کند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل مارال صنعت با اعلام این مطلب در حاشیه برگزاری همایش قطعه سازی و خودروسازی تبریز ۲۰۱۸ گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی که به صورت رو در رو انجام می‌گیرد بسیار مفید خواهد بود، چرا که همواره مشتریان و قطعه سازان در یک تجمع می‌توانند از ظرفیت‌های همدیگر بهره برده و با هم دیگر آشنا شوند.

 محمدرضا رستمی افزود: در ارومیه متاسفانه انجمن قطعه‌سازی وجود ندارد و ما آمده‌ایم عضو انجمن قطعه سازی تبریز شویم و این اتفاق بسیار خوبی برای ما است چرا که انجمن تبریز بسیار به روز و فعال است.

وی افزود: فعال بودن انجمن قطعه سازان تبریز باعث می‌شود تا مطالبات و مشکلات صنعتگران از این طریق به گوش مسئولان برسد و برطرف گردد.

وی تاکید کرد: صنعتگران کشور فقط باید صادرات کنند اما با کدام امنیت؟ باید دولت به هر نحوی است از واردات قطعات قاچاق جلوگیری کند و با وارد کردن ماشین آلات به روز بتوانیم تولید داخلی را تقویت کنیم تا هم بازار قطعه سازی رونق گیرد و هم از بیکاری جلوگیری کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به نوسازی ماشین آلات به هر نحوی که باشد دولت حمایت کند، این حمایت نه تنها باعث به روز شدن قطعه سازان می‌شود بلکه با این پیشرفت صنعت خودروسازی هم پیشرفت می‌کند و از این طریق با صادرات می‌توانیم بازارهای بین المللی را از ظرفیت های داخلی آشنا کنیم.

وی درخصوص ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنعت قطعه سازی گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری برای حضور در بازارهای خارجی دارد ولی باید با بالا بردن کیفیت، قیمت تمام شده قطعات را پایین تر بیاوریم ولی تا این ماشین آلات فرسوده است این امکان وجود ‌ندارد.

وی اذعان داشت: دولت کشورهای ترکیه و آلمان و اتریش با حمایت های تشویقی خود شور‌ و شوق قطعه سازی را در بین صنعتگران خود بالا می برد و از این کار سود بسیاری کرده است ولی در کشور ما این چنین نیست.

رستمی تاکید کرد: دولت با تغییر تعرفه های واردات و صادرات می تواند از واردات قطعات دسته دوم و سوم به کشور جلوگیری کند و با کنترل کیفی مناسب فقط قطعات باکیفیت و به روز وارد کشور شود.

این عضو انجمن قطعه سازان و ماشین سازان تبریز گفت: تبریز صنعت خود را از دیرباز دارد و پیشرفت تبریز و استان های همسایه مدیون صنعت خودروسازی و قطعه سازی تبریز است ولی دیگر وقت نوسازی ماشین آلات صنایع فرا رسیده است، بسیاری از صنعتگران ماشین آلات دسته دوم و سوم وارد کرده اند ولی از نظر تجربه صنعتگران استان در مرتبه بالایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در ارومیه هیچگونه سرمایه گذاری دولتی وجود ندارد ولی تبریز از دیرباز مهد صنعت مادر همچون قطعه سازی و ماشین سازی است.

مدیرعامل مارال صنعت در خصوص واگذاری ماشین سازی تبریز و حاشیه های اخیر این اقدام گفت: تبریز را با ماشین سازی و تراکتورسازی در دنیا می‌شناسند، ولی عجیب است که امروز ما شاهد هستیم برخی می‌خواهند صنایع مادر غرب تبریز را تبدیل به مرکز تجاری کنند. کدام عقل سلیمی واحد تولیدی را به مرکز تجاری و با هدف ترویج مصرف گرایی تبدیل می‌کند؟

وی ادامه داد: اگر برخی مسئولین بخاطر منافع خودشان مصلحت یک جامعه را نادیده می‌خواهند بگیرند پس واحدهای تولیدی خود را ببندیم و در خانه  بنشینیم .

رستمی تاکید کرد: نمی‌دانم چه کسانی در پی این افکار هستند که با تبدیل کردن واحد تولیدی که اشتغال زا است به واحدهایی که مصرف‌گرا و تجاری هستند می‌توانند از بیکاری جلوگیری کنند و وضعیت اقتصادی مردم حل شود، ولی این موضوع را به خوبی می‌دانیم که این افکار پوچ و هدر دادن منابع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز