خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

کشف ۴۰۰ تن کشتار غیرمجاز دام در آذربایجان شرقی/ عدم رعایت شهر‌های همجوار در اجرای قوانین

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۱۸

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف بیش از ۴۰۰ تن کشتار غیرمجاز دام در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین بهداد در جلسه بررسی امور کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، ضمن اعلام اینکه با کشتارگاه‌های زیرزمینی برخورد می‌شود، گفت: در مجموع ۱۱ ماهه امسال بیش از ۴۰۰ تن کشتار غیرمجاز دام کشف و معدوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با بهسازی کشتارگاه‌ها و احداث سالن پیش سرد، از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شده است، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی موردی از تب کریمه کنگو نداشتیم و آن به دلیل این بود که در کشتارگاه ها با احداث واحد «پیش سرد» بیماری های احتمالی هم از بین رفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه احداث واحد «پیش سرد» در کشتارگاه‌ها بسیار مهم است، افزود: در فصل گرما با فعال شدن کنه‌ها، عامل بیماری کریمه کنگو و … دوباره فعال خواهد شد که احتمالا هشدار کشوری اعلام می گردد ولی برای مقابله با بیماری در استان آمادگی لازم با پیشگیری های اجرا شده وجود دارد.

عدم رعایت قوانین در شهر های همجوار استان

بهداد با اشاره به وجود کشتارهای غیرمجاز در مسیر اهر – مشگین شهر نیز گفت: برخی از شهرهای هم مرز و همجوار با آذربایجان شرقی قوانین را رعایت نمی کنند که بایستی مقابل کشتار غیرمجاز دام در آن محل ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و یا برخی از مقامات شهرها خواستار صدور مجوز کشتار غیرقانونی هستند، تصریح کرد: هرکس پیگیر صدور مجوز کشتار غیرمجاز است، باید مکتوب مسئولیت تمام عواقب و پاسخگویی را بر عهده بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین طرح تشدید نظارت در عید نوروز برگزار شد، خاطر نشان کرد: ۹۲ تُن کشتار غیرمجاز دام در عید نوروز سال گذشته کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

 امیرحسین بهداد در پایان شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور و استان را یادآور شد و افزود: با وجود اینکه در برخی از استان‌ ها تا ۷ میلیون قطعه مرغ معدوم شد ولی در استان آذربایجان شرقی فقط ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم سازی شد که تلاش کردیم تلفات به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز