خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

فربه بودن دولت یکی از مشکلات سیستم اداری کشور است/ ادغام سازمان‌های حمایتی مفید ولی قابل اجرا نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۲۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ادغام سازمان‌های حمایتی قابل اجرا نیست، تاکید کرد: با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌توان به تمامی امور آنها رسیدگی کرد.

به گزارش ایلنا، سلمان خدادادی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ادغام سازمان ‌‌ای حمایتی، وجود تشکیلات موازی متعدد را معضلی جدی برای کشور دانست و گفت: این موضوع باعث صرف انرژی زیاد و ایجاد اختلاف در رسیدگی‌‌ها می‌‌شود.

وی افزود: با ادغام تمامی سازمان‌های موازی مسئولیت، جوابگویی‌‌ها و مرجع رسیدگی به مشکلات مشخص و در رسیدگی به امور مردم تسریع می‌‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ادغام سازمان‌‌‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اظهار داشت: تعداد پرسنل بهزیستی و کمیته امداد در تمامی شهرستان‌‌ها به اندازه‌‌ای است که می‌‌توانند به تمامی مسائل مددجویان کشور رسیدگی کنند و به طور قطع حتی با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌‌توان به تمامی امور آنها رسیدگی کرد و با ادغام سازمان‌‌های حمایتی تعداد نیروها را هم می‌توان کاهش و صرفه‌جویی زیادی را به دنبال داشت. 

خدادادی با بیان اینکه علیرغم تمامی فواید امکان ادغام سازمان‌های حمایتی فراهم نیست، تصریح کرد: در مجلس ششم بیش از یک سال در جلسات متعددی ادغام و حذف برخی سازمان‌ها و تشکیلات موازی را بررسی کردیم اما متاسفانه به سرانجام نرسید بنابراین به نظر می‌رسد امکان تحقق این امر فراهم نباشد. 

وی ادامه داد: ادغام سازمان‌‌های حمایتی تدبیر و ایده بسیار خوبی است اما قابل اجرا نیست، هر چند این ادغام سازمان‌‌ها امری مفید است اما متاسفانه برخی مدیران به هیچ وجه به دنبال از دست دادن جایگاه خود نیستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی اصلاح ساختار را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به ایجاد تحول و انقلابی عظیم در ساختار اداری کشور نیاز داریم زیرا امروزه ۹۰ درصد اعتبارات کشور صرف امور جاری و حقوق کارمندان و ادارات می‌شود و این در حالی است که تنها ۱۰ درصد آن صرف امور عمرانی کشور می‌شود که نیاز است امور زاید را حذف و به امور ضروری پرداخت.

خدادادی اضافه کرد: یکی از دردهای فعلی سیستم اداری کشور فربه بودن دولت است این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر لزوم چابک‌‌سازی دولت، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعتبارات تاکید کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز