خبرگزاری کار ایران

آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز:

سکوت جامعه جهانی نسبت به اقدامات آمریکا و جنایات اسرائیل تاسف‌آور است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۲۲

امام جمعه تبریز تاکید کرد: سکوت جامعه جهانی به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه خاورمیانه و جنایات اسرائیل غاصب در کشتار مردم بی‌دفاع فلسظین تاسف‌بار است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به برخی فروشنده‌ها برای رعایت شئونات اسلامی هشدار داد و گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که مانکن‌های زنانه با پیکرهای برهنه و عریان را برای جلب مشتری بیرون مغازه گذاشته می‌شود. در زمان‌های گذشته فروشنده لباس زیر زنان، خود زنان بودند ولی الان چه اتفاقی افتاده و غیرت‌ها کجا رفته است که لباس زیر زنان را در ویترین‌ها و در معرض دید همگان خصوصا آقایان بگذارند و بفروشند.

وی به فروش برخی لباس‌های نامناسب از جمله مانتوهای جلو باز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این‌گونه لباس‌ها در شأن نظام جمهوری مقدس اسلامی نیست و باید جلوی آنها گرفته شود. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرایی کردن فتنه‌گری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جابه‌جایی سفارت آمریکا در سالروز نکبت تصریح کرد: در حیات ننگین رژیم صهیونیستی با بخشی دیگر از کارهای شوم همراه با پشتیبانی آمریکا روبه‌رو شدیم و متاسفانه همزمان با این اقدام، نظامیان صهیونیست مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که معترض به جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس بودند را به شهادت رساندند که متاسفانه چیزی حدود ۷۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر مجروح اعلام شده است. 

آل‌هاشم با اشاره به مذاکره با اروپا برای حفظ برجام پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا با وجود پایبندی ایران به تعهداتش خاطرنشان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام با وجود مخالفت‌های جهانی، دولت تصمیم گرفته تا جهت حفظ منافع کشور این توافق‌نامه را با سه کشور بررسی کند و در این راستا وزیر امور خارجه با سفر به سه کشور چین، روسیه و بلژیک مذاکرات را آغاز کرده تا در ادامه کار در سطح مدیران دنبال شود.

وی با بیان اینکه این اقدام دولتمردان اگر بهانه بهانه‌جویان در عرصه بین‌المللی را از بین ببرد و منافع ملی ما را تامین کند، اشکالی ندارد، ابراز داشت: نکته اینجاست همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند، به اروپایی‌ها هم هیچ اطمینانی نیست و اگرچه آنها حرف‌هایی برای حفظ برجام بدون آمریکا زده‌اند ولی تجربه چند سال گذشته ثابت کرد، اروپا فاقد استدلال لازم است و هر آن امکان دارد تا با یک تشر میدان را خالی کنند.

امام جمعه تبریز خطاب به مسئولان بیان کرد: هرگز به نتیجه این مذاکرات و موارد مشابه دلخوش نکنید بلکه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید تا دیگر خباثت‌ها علیه ایران کارساز نباشد و خدشه به کشور وارد نکند.

آل هاشم ادامه داد: ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است، میراث فرهنگی هر کشور نیز منحصر به خود آن کشور است و افرادی که مشغول کار در این اماکن هستند، وظیفه خطیری برعهده دارند.

خطیب نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید به اینکه میراث برجای مانده از گذشته‌ها، آیینه عبرت تاریخ بشر است، یادآور شد: موزه‌ها در خدمت توسعه هستند و حفظ و صیانت از آنها باید سرلوحه کار مسئولان باشد، مردم نیز باید به مسائل میراث فرهنگی توجه کنند و از جمله این توجه، مساجدی هستند که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارند و باید به انها کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز